Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

camilla6752
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Kortinköp som val av betalsätt på uppladdade bildunderlag - eEkonomi

Hej!
Jag bokför många inköp via kort. Jag skulle önska att det fanns ytterligare betalsätt att välja på, ett konto för kortköp när man registrerar kvitton och fakturor direkt från bildunderlag, under inköp.
Det skulle underlätta mycket.
Mvh Camilla
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är inte exakt klar över vad du menar, men man kan skapa extra konton.
Görs under "Inställningar->Kassa och Bankkonton".
Jag har skapat två extra konton.
"Företagskort", och "Företagskort (Buffer)".
Vill kunna "nolla" kortkontot varje månad, så nästa korträkning betalas till "Företagskort" i förväg, den sista varje månad från "Företagskort (Buffer)".
"Företagskort (Buffer)" får då negativt saldo.

I "Kassa och Bankhändelser" lägger jag in alla betalningar jag gör med kortet under "Företagskort".
Räkningen för kortet kommer till mitt Företagskonto, och dras i mitten på följande månad. Då flyttar jag pengarna från Företagskontot till "Företagskort (Buffer)" som då åter ställs till noll.

Företagskort:
2018-10-15: Inköp av vara              -100
2018-10-31: Överföring från buffer  +100

Företagskort (Buffer)
2018-10-31:  Överföring till Företagskort  -100
2018-11-15:  Överföring från Företagskonto +100

Företagskonto:
2018-11-15:  Betalning av räkning (till Buffer)  -100












camilla6752
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej!
Tack för ditt svar men är när man ska bokföra ett uppladdat kvitto som är betalt med kontokort jag menar.
Där går det bara välja på: 
* företagskonto, man kan ha flera bankkonton
* kassa 
* betalt med egna pengar.
Skulle vilja lägga till
* Betalt med kontokort och det är kopplat till ett konto för kortbetalning som man sen bokar kortfakturan mot så som du förklarat ovan.
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Camilla6752,

Om jag förstår dig rätt så är det under Inköp Bildunderlag du vill kunna välja fler alternativ under "välj bankkonton" som på bild nedan? 



Svara gärna i tråden så kan vi kika på det och eventuellt ta det vidare som ett önskemål till vår utvecklingsavdelning. 

Ha en fin dag! 
/ My