Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lojsan
MEDLEM

Leverantörsfaktura

Hej, 

Jag trodde jag kommit på en fiffig feature men det verkar inte som att det funkar. 

När jag har fått leverantörsfakturor, har jag importerat dem som bildunderlag, markerat dem som leverantörsfaktura och markerat att de skulle betalas av banken. 

Trots att jag har koppling med banken, har leverantörsfakturorna inte betalats. Jag får nu ett gäng påminnelser och när jag dubbelkollar i banken, har inga betalningar gjorts. 

Vad kan jag ha gjort för fel? Jag har Handelsbanken. 

6 SVAR 6
AnnicaL
CHAMPION

Att bara markera ett bildunderlag som faktura gör inte att den blir bokförd, det är bara en hjälp vid bokföringen av underlaget. Du måste göra hela bokföringsproceduren från bildunderlag till leverantörsfaktura för  att programmet ska kunna skicka fakturan till banken för betalning. 

 

Jag föreslår att du tittar på de filmer Visma har om de olika programdelarna i eEkonomi så lär du dig hur det ska göras. 

Hej, 

Jag har naturligtvis inte bara angett att det är en leverantörsfaktura, utan gjort hela bokföringsproceduren och verifikat erhölls. När jag markerade att fakturan skulle betalas, gjordes sedan ett till verifikat och fakturan står markerad som "betald". 

Jag har ägnat timmar åt att titta på filmer och leta efter mer relevanta filmer, eftersom jag inte ännu hittat någon som svarar på mitt problem. Tar gärna emot tips på vilken film jag ska titta på!

Förlåt, då missförstod jag dig. Kan det ha att göra med att du använder kontantmetoden? Då är ju fakturorna inte bokförda förrän de betalas. Jag tror du bör kolla detta med supporten, det är ju viktigt att det blir rätt. Jag har inte hittat i någon dokumentation att det inte skulle gå att ha bankkoppling vid kontantmetoden, men jag misstänker ändå att det är där problemet ligger. 

 

Är det så att du har kryssat i en rutan under Inställningar?

"Bekräfta betalningar innan de skickas till banken"

Det stämmer att den är ikryssad, men så har jag å andra sidan också bekräftat betalningarna.

Hej @Lojsan

Gör så att du tar kontakt med supporten så ska vi kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att höra av dig

Tinna