Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lista på betalda kund-/leverantörsfakturor under en viss period

Hej. 

Hur gör man för att få fram en lista på betalda kund-/leverantörsfakturor under en viss period?

 

Mvh
Lena E

7 SVAR 7
Khedron Wilk
CHAMPION

Hmm, intressant fråga. Jag kan själv inte hitta något sätt rakt av utan man får göra en liten sökning på det man vill ha.  Stryk det, se svar från @Pacsac nedan. Låter mitt svar vara kvar som komplement.


Nedanstående förslag förutsätter att att standardbeteckningar på verifikationserier används, ändra utifrån behov.

 

Gå till Bokföring -> Verifikationer

 

Sätt från och till datum.

 

Betalda kundfakturor:

Välj Dokumenttyp Inbetalning eller välj Verifikatiosnserie I eller skriv Inbetalning från i sökfältet.

 

Betalda leverantörsfakturor:

Välj Dokumenttyp Utbetalning eller välj Verifikationsserie B eller skriv Betalning till i sökfältet.

 

Obs! Inte 100% metod. Beroende på vilka slags verifikationer du har så kan du råka fånga upp andra betalningar. Du får prova dig fram vad som passar just er bokföring.

Hej Khedron Wilk och tack så mycket.

Det jag är ute efter är att få en lista att jämföra med mot det som hänt på banken under en viss period som jag själv kan välja.

Hur gör jag för att skriva ut denna lista du beskriver? Jag vill gärna få med verifikationsnummer, kundfakturanummer, inbetald summa och datum när kundfakturan/leverantörsfakturan är betald så jag tex. kan lägga med den till kontoutdraget från banken i bokföringen? 

 

Mvh Lena 

Pacsac
CHAMPION

Utskrift

Kundreskontra

Leverantörsreskontra

 

där kan du välja datum (från - till)

Hej Pacsac och tack för ditt svar. Jag vill dock ha en lista att jämföra med kontoutdraget på banken. En lista som visar vilka kundfakturor och vilka leverantörsfakturor som är betalda en viss period och med vilket belopp. 

Mvh Lena 

Det hänger ju lite på hur ert kontoutdrag ser ut, går nog inte få något som matachar fullständigt men mitt förslag är använda reskontran så som Pacsac förslår men använda dig av möjligheten att skriva ut respektive reskontra  till en CSV-fil som du kan öppna i ett kalkylprogram.

 

Skärmavbild 2021-02-09 kl. 13.46.00.png

 

Då får du verifikationsnummer, datum, fakturanummer och belopp.

Väl där kan du sortera och filtrera så du ser bara det du vill se i den ordning du vill se det.

Då kan du även slå ihop de två listorna i samma lista om det är det du vill.

 

Hej. 

 

Den CSV-fil som kommer kan jag tyvärr inte öppna då jag har en äldre version av Excel. 

Hmm, det låter lite konstigt. Låter som det är något annat som spökar då?


Har du provat att starta Excel och öppna CSV-filen innifrån Excel?
Det är en helt vanlig CSV-fil, jag kan inte se att det är något konstigt i den och Excel-har kunnat läsa sådana i alla fall senaste 30 åren, för att inte säga "alltid".

 

Men, fungerar det inte vare sig Excel, Google eller annat program (tex Numbers om du använder Mac) så är jag rädd att jag har slut på alternativ att ge dig.