Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Patrik_vk
MEDLEM

Löneutbetalningar i integration SEB, fel kontonummer

Hej,

Jag får meddelande om felaktigt kontonummer på anställd när jag ska exportera löneunderlag. Detta stämmer dock inte, det är korrekt kontonummer och korrekt uppdelat på clearingnummer och kontonummer i infon om den anställde, utan mellanslag. Jag har integration mellan e-ekonomi och SEB. 

Jag betalar såklart ut lönen manuellt denna månad men ville felrapportera så ni vet om det.

En potentiell förklaring är att jag inte lagt upp lönebetalningar som just lön i SEB tidigare, utan har gjort vanliga överföringar (eftersom de går snabbare och jag bara gör två löneutbetalningar i månaden). Så om det krävs förhandsuppläggning av lönemottagare i banken så kan ju det vara en anledning?

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, vill meddela att jag har samma fel. Kör också manuellt tills vidare

Bra om infon går ut i appen.

Jag passar på att komplettera med en fråga; nu anges "Du har en betalningsfil att signera. Signera Betalfil"

Samt att statusen på lönebeskedet är "Betalning Bearbetas".

Kommer detta "läka" av sig själv om jag gör betalning manuellt från min bank? Eller måste jag annullera betalfilen, hur gör man det?

MVH Anders

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Vi håller på att undersöka detta och väntar på mer information från teamet. Vill bara flika in och återkoppla här i tråden så ni inte tror att vi har glömt er. 

Vänligen Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 
Nu har jag fått mer information gällande era frågor. 

Man få detta felmeddelandet om det är så att man använder samma kontonummer för fler anställda. Det går inte i dagsläget att ha samma kontonummer för flera anställda i programmet men en workaround då är att betala ut lönebeskeden en i taget så ska det fungera. Om det inte är så att man använder samma kontonummer för flera anställda men får felmeddelandet så behöver vi få in  mer information och då hjälper vi er via supporten istället. 

Gällande Anders fråga:

Statusen på lönebeskedet kommer vara betalning bearbetas till dess att man matchar utbetalningen under Kassa-och Bankhändelser. Gör du det manuellt via banken så kommer det att ändras först när du matchat betalningen. 

Ha en fin dag

/Tinna

Tack för svar, helt korrekt att vi (jag och frun) har samma kontonr.

mvh Patrik