Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

wilawankeela
MEDLEM

Matcha skannat kvitto med banktransaktion

Hej,

 

Jag skannade in kvitton idag och fylde i dom att de kom från mitt företagskonto. Men när jag nu tittar på mina banktransaktioner så ser jag att den inte matchade kvittona med banktransaktionerna.  
Ska jag bara deleta banktransaktiona efter de är redan veriferade via kitton att de kom från 1930? 

 

 

Så nu har jag en omatchad inköp (2 tillochmed) och två verifering på kvitton som står att de kommer från företagskonto 1930. Hur får jag veriferingen från mitt skannade kvitto att matcha min banktransaction? 

Också hur skulle jag ha gjort? Gått in via banktransactionen och laddat upp bilden där som ett underlag?

 

Sen varför kan man inte helt enkelt deleta en verifikation när man valde fel konto pengarna kom ifrån. Lycklades välja egna pengar när det faktiskt kom från företagskontot. 

 

 

1 SVAR 1

Hej!

 

Gången är att du antingen har bankkoppling eller kopierar in ditt kontoutdrag. Därefter fotar du ditt kvitto i Scanner-appen. Gå till kassa- och bankhändelser och leta upp transaktionen på kontot. Matcha - och nu kommer förhoppningsvis Visma att koppla ihop ditt kvitto med automatik med bankhändelsen och du kan välja hur den ska bokföras.

 

Jag gissar att du istället har bokfört kvittot under Inköp - Bildunderlag? Om du har bankkoppling så kan du inte välja att den betalts via banken där utan du har då valt fel betalsätt. Mitt råd är att ångra eller korrigera verifikationen helt och sen bokföra den korrekt via banken enligt ovan. Kanske att du måste fota kvittot igen då den troligen kommer att ligga kvar på gamla verifikationen.

 

Lycka till och återkom om du inte lyckas lösa det 🙂

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100