Sitter och bokför mars, och upptäcker att inga banktransaktioner gjorda 31/3 har förts över till Visma.
Borde inte detta ha gjorts?
Hej, det borde skett, men idag (och många andra dagar) skedde detta vid 11-tiden
Har man från Vismas håll lämnat någon förklaring till detta? Känns ju inte riktigt seriöst....
Hej @Sampletekk1 @Pacsac
Först vill jag bara reda ut dagens problem med banktransaktionerna, kontoutdragen var idag försenade från Swedbank/Sparbankerna men ska nu ha lästs in i programmet.
Jag förstår verkligen frustrationen ni känner, och vi vill gärna förklara lite mer i detalj gällande bankkopplingen och försenade kontoutdrag.
När det gäller bankkopplingen med Swedbank/sparbankerna har det varit svajigt ett tag, tyvärr är detta delvis på grund av externa faktorer som vi inte alltid kan påverka, det är alldeles för ofta som kontoutdragen är försenade. På senare tid har det 9 av 10 gånger berott på att banken inte skickar oss filerna i tid, alltså att dem är försenade från dem, vilket är något vi tyvärr inte kan påverka från vår sida. Vi driver detta aktivt mot banken för att få förståelse i varför det tar tid för dem att skicka filerna. Även idag så var det så att filerna var försenade från banken.
Vi beklagar verkligen de problem ni stött på och gör vårt bästa för att förbättra stabiliteten och funktionaliteten i våra tjänster. Din feedback är viktig för oss, och vi tar den på största allvar.
/Hilda
som info så har jag SHB-bankkoppling
Hej Hilda
Tack för att ni kollar detta. Jag har Swedbank, det stämmer, men jag har även ett annat företag, som också har Swedbank och bankkoppling, men där jag använder Fortnox pga att jag måste hantera annan valuta än sek. Det finns inte dessa problem där, så det kan inte bara ha med banken att göra
Nu är klockan 9.00, och inget från gårdagen importerat än. När, om allt funkar som det är tänkt, ska transaktioner från gårdagen, vara inlästa?
Vore jättebra om någon från Visma kunde svara på detta. Alltså: När, normalt, ska gårdagens banktransaktioner vara överförda till bokföringsprogrammet?
Hej @Sampletekk1
Kontoutdragen läses in på morgonen nästkommande bankdag. Om händelser sker under helgen, alltså lördag eller söndag, kan de importeras tillsammans med måndagens händelser på tisdagen.
Upplever du att detta inte stämmer hos dig så är du varmt välkommen att slå en signal till supporten så hjälper vi dig.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.