Hej!
Jag redovisar periodisk sammanställning per kvartal, men i listan kan jag endast välja månader.
Har jag missat en inställning? Vart? Eller det är manuell hantering i detta läget?
Löst! Gå till lösning.
Är det varor eller tjänster? (Har du angivit rätt på artikeln.)
Läs på Skatteverket:
Du ska lämna en periodisk sammanställning för
Detta gäller oavsett när du ska lämna din momsdeklaration.
Hej!
Tack för det , men det har jag koll på.
Men i eEkonomi kan jag inte välja att få upp och redovisa kvartal, utan kan bara välja en månad i taget. Artiklarna är tjänster (har dubbelkollat mig) Tänkte att det borde vara valbart.
Hej @Erica_3
Tack för att du kontaktar oss.
Börja med att kontrollera så allt ser rätt ut under Inställningar - Företagsinställningar - Fliken Bokföringsuppgifter - Fältet Period för periodisk sammanställning.
Om du sedan går in under Bokföring - Periodisk sammanställning så ska du kunna välja den perioden som är aktuell för ditt företag. Vad har du att välja på här?
Precis som @Pacsac skrev så på Skatteverkets hemsida står det att du ska lämna en periodisk sammanställning för:
Detta gäller oavsett när du ska lämna din momsdeklaration.
Hoppas detta hjälper dig och annars rekommenderar jag att du slår en signal till mina kunniga kollegor på supporten. När det är löst blir jag glad om du återkopplar till mig här i forumet.
Ha en fin dag.
/Tinna
Men åh! Kan man vara blind på halva ögat? Jag har varit där inne och kollat med inte "sett" det. Tack!!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.