Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Saldo diffar mellan bankkonto och visma eekonomi

Hejsan!

 

Jag har fått en diff på exakt 30 kr mellan visma eekonomi och mitt bankkonto. Har lokaliserat var diffen har skett, men man kan inte se någonstans var dessa 30 kr har kommit ifrån. På bankkontot är det 30 kr mindre än vad visma visar i eekonomi. Hur ska jag kunna fixa det när alla siffror går ihop men saldot ändå visar fel?

 

 

Mvh Björn

6 SVAR 6
AnnicaL
CHAMPION

Om du har identifierat var diffen kommer ifrån borde det inte vara så svårt att hitta exakt vad som hänt. Gör du manuella bokningar på bankkontot eller enbart matchningar i Bankhändelser? Manuella verifikationer brukar ofta vara en anledning till att det blir fel på huvudbokskontot. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Just denna är en manuell verifikation som jag gjorde i samband med en felaktigt betald krediterad faktura men jag kan inte se några siffror som diffar och gör att det är 30 kr mer än bankkontot.

Svårt att hjälpa till bara i forumet. Har du samarbete med en redovisningskonsult? Isf kan denne lätt gå in och hitta och korrigera diffen. Just 30 kr i diff är klassiskt och kan vara att man registrerat 90 kr istället för 60 kr eller tvärtom. Lätt att vända på just denna siffra.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har ingen revisor som kollar just nu, letar efter någon bra.

 

men jag hittar ingen siffra som diffar, ändå är det 30 kr skillnad… förstår inte.

Det är ingen 15-kronorspost som är bokförd åt fel håll? 

Hej!

 

Hur har det gått för dig? Har det löst sig? Om du vill så kan jag logga in och kika på det? Du kan isf mejla mig på lovisa.ljungvall@revidera.se så skickar jag inbjudan till samarbete.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100