Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utgående balans till ingående balans

Hej!

skulle behöva lite råd på hur kan man föra över alla siffror från föregående år. 

 

tack

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det tidigare året bokfört i eEkonomi så följer balanserna med och uppdateras automatiskt.. 😃

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Petra!

Ja, det var eekonomi, glömde säga att jag hade raderat programmet och installerat säkerhetskopia, eftersom det var fel skapade år. Jag hade räkenskap år från okt 2018-dec 2019 och jag skapade 2 olika år istället för en, då var jag tvungen att radera båda år och skapa en istället. det är kanske därför jag fick inte utgående/ingående balansen med

 

Tacksam för svar!

/Iulian

Hej Iulian

 

Du skriver att du arbetar i eEkonomi och vi kan se att du har ett avtal på eEkonomi men sedan skriver du också att du raderat programmet och installerat säkerhetskopia. Det stämmer inte riktigt med eEkonomi så för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du berätta mer för oss. Känns som om du arbetar i en desktopprodukt såsom Visma Administration eller liknande. 

 

Återkom och berätta lite mer så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

Välkommen /Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

det är Visma online jag jobbar med och jag har startat om programmet och sen har jag importerat på det sättet

IulianS_0-1599165508177.png

 

Hejsan! 

Då är jag med på vad som skett. Då har du gjort en omstart av eEkonomi och sedan importerat en SIE-fil med din bokföring. Värdena för ingående balans hämtas från den utgående balansen i balansräkningen per sista dagen för föregående räkenskapsår, det görs automatiskt av Visma eEkonomi.

 

Om jag tolkat det rätt så har du nu skapat ett räkenskapsår från okt 2018-dec 2019 (år 1), när du sedan skapar ett nytt räkenskapsår för 2020 (år 2) ska den utgående balansen år 1 automatiskt föras över till den ingående balansen år 2. Du kan gå till Bokföring - Kontoanalys så kan du kontrollera dessa saldon. Är det här du inte tycker det stämmer eller vart mer exakt står du i programmet när du reagerat? 

Återkom gärna! 🙂 
/My