Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utländsk leverantörsfaktura som betalas med egna pengar

Hej,
Jag har följt den här sidan (https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalat-inkop-med-privata-pengar-i-ett-aktiebolag-eekon...) och alla fakturor har fungerat bra men jag har problem med en faktura. Mitt problem är att jag inte lyckas markera den som betald. Jag har ett AB.

Det är en faktura ifrån USA som är bokförd i usd.
När jag skapar en manuell verifikation för att bokföra att den är betald så dyker den inte upp under "Faktura" fältet. Popupen som visas när man trycker på "sök" knappen är tom men längst ner står det "0 av 0 poster visas. Ytterligare 1 inaktiva poster finns."

Varför är min leverantörsfaktura inaktiv? Hur gör jag den aktiv?

Mvh
Dennis
3 SVAR 3
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Just när det gäller utlandsbetalningar och fakturor som är bokförda i annan valuta så fungerar det inte att använda funktionen för manuell betalning av fakturor. Detta går alltså enbart på fakturor i SEK. 

Du måste i det här läget bokför fakturan som betald via Kassa och bankhändelser, antingen via 1910 Kassa eller 1930 Företagskonto. Här ser du hur man bokar en utlandsbetalning. När detta är gjort får du boka om från 19xx till det kontot du önskar, vanligtvis 2893 i ett AB. Detta gör du via en manuell verifikation. 

Ha det fint!

/Moa

SHtech23
MEDLEM

Hi Moa,

I have the same situation and your explanation on how to book it helped me. You have mentioned a link in your post explaining how to book an international payment. Unfortunately the link is not working anymore. Could you please send the link again? 

 

Thanks allot!

Sascha

Hi Sascha!

 

We are glad to hear Moa's explanation helped you! Thank you for notifying us that the link mentioned had expired. I believe the link Jag har betalat en utländsk faktura. Hur registrerar jag den som betald? will help you in this situation. 

 

I have also updated the link in Moa's reply. 

 

Hope the above is of help. Please do let us know if you have any further questions.

 

Wish you a great week!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂