Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

sortering obetalda kundfakturor

någon som kan tala om vilken sorteringsordning denna lista har?

 

6 SVAR 6
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @MatsEngström!

 

Som standard visas förfallodatum som sorteringsordning i listan, men du själv byta sorteringsordning på kundfakturorna. Du kan utöver förfallodatum sortera på verifikationsnummer, fakturanummer, kundnummer, kundnamn, orderreferens, typ, kategori och fakturadatum. I vyn ser du de olika alternativen och byter ordning genom att klicka på någon av kolumnerna.

 

Nedan ser du hur det ser ut hos mig i mitt testbolag, där jag har förfallodatum inställt:

 

Återkom gärna om du funderar på något mer.

Trevlig helg!

/Tinne

Hej Tinne, vet att man på skärm kan ändra. Det jag undrade över var rapporten "Obetalda kundfakturor"

Hej @MatsEngström, bra att du förtydligade!

 

Den rapporten visar dina obetalda kundfakturor fram till det datum du valt, sorterade efter förfallodatum. Men du kan också sortera på fakturadatum:

 

Var det detta du funderade över? 🙂

 

Ha det fint!

/Tinne

MatsEngström
MEDLEM

Jag skulle vilja sortera på kundnamn

MatsEngström
MEDLEM

Era rapporter är under all kritik, alla. Inför fler sorteringsalternativ och selektering(liten ändring) Önskvärt är också att ni tar bort alla radrubriker på rapporter man skapar till excel. Rubriker på radnivå ställer ju bara till problem när man skall göra selekteringar och sortering i Excel.

Har ni någon erfarenhet alls av Excel? allt ni gör andas ju tyvärr okunskap om hur man kan tänkas använda data.

 

 

Hej @MatsEngström!

Jag är ledsen att du är missnöjd över rapportfunktionaliteten i programmet. Stort tack för att du tar dig tiden att förklara dina idéer och tankar. Jag tar såklart detta vidare internt. Har du ytterligare idéer och förbättringsförlsag i framtiden uppskattar vi om du går direkt via programmet - knappen Feedback och förslag

Ha en fin vecka! 
/Ebba