Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Företag2000
NY MEDLEM

Administatration 500

Hej,

Jag har tagit över ett nytt aktiebolag och arbetar med Administration 500 och de tidigare ägare arbetade med Administration 2000.

Jag undrar om jag kan spara säkerhetskopian från (Administration 2000) jag fick av dom i min hårddisk utan att hämta in den i programmet (Administration 500)?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Företag2000 

Tack för att du skriver till oss. 

Det går jättebra. För att läsa in den i programmet väljer du Arkiv - Säkerhetskopiering - Installera från säkerhetskopia. När du gör den inläsningen förändras eller påverkas inte den ursprungliga filen du fick från de tidigare ägarna utan den ligger kvar helt intakt på din dator. 

I och med att de hade Administration 2000 och du har Administration 500 kommer du få ett par upplysningar om att du "tappar" vissa funktioner som inte finns i Administration 500 men dessa meddelanden kan du gå förbi. 

Om säkerhetskopian däremot är skapad i en nyare version av Administration än den version du har installerad så kommer du inte att kunna använda säkerhetskopian innan du uppdaterat ditt program. I den grå listen nere till höger kan du se vilken programversion du har av Administration 500. 

Ha en fin dag

/Tinna