Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra rubrik i befintlig resultatrapport

Hej!

Vet att man kan gå in och ändra uppställningen i de befintliga balans- och resultatrapporterna genom att öppna filen för intern rapport i typ anteckningar men undrar om det går att ändra själva rubriken på en sådan rapport? Vore toppen om man kunde ändra namnet från Resultatrapport till Prognos om man nu enbart skriver ut kolumnen prognos. Vet någon om det går att göra detta i nuläget?

Mvh Lisa

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 220628

7 SVAR 7
Davor P1
CHAMPION

Det skall inte vara några problem ett "leka" i befintlig fil så länge den är sparad som textfil eller excel format.

Har du sparat den som PDF blir det lite jobbigare att ändra.

Fördelen med att spara i excel format är att du då enkelt kan gå in och göra egna extra beräkningar vid behov.

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Problemet är att jag helst vill slippa skicka över den till excel och jag hittar inget i textfilen som jag kan ändra för att huvudrubriken ska ändras, den fortsätter ändå att heta Resultatrapport.
Davor P1
CHAMPION

Det var ju underligt. 

Går det inte bara köra en "sök och ersätt" igenom filen?

eller är det bara namnet på själva filen som behöver ändras?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fast jag vill att detta ska kunna ändras i den befintliga interna rapporten så att när jag skriver ut den direkt i Visma så ska det stå Prognos som huvudrubrik. Det går att mixtra med den interna rapporten när man öppnar den i anteckningar men jag lyckas inte att ändra rubriknamnet (den rubriken som står på själva rapporten när den kommer ut). Det enda som ändras är namnet i utskriftsdialogen, men det står fortfarande Resultatrapport på själva utskriften. Kanske inte går att få till det som jag tänkt mig?!

@Marcus17,

 

I dokumentet Ändra balans- och resultatrapport beskrivs vilka ändringar du kan göra och vad filerna heter. Vill även passa på att slå ett slag för Ekonomiöversikt där du massor av möjligheter både att förändra i rapporterna, få snygga diagram och presentationer mm. 

 

/Tinna

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Lisa_92!

Det går inte ändra rubrik på balans- och resultatrapporten, detta är fast angivet i utskriften.

//Linnea
Marcus17
MEDLEM

Vad heter filen för "intern rapport"?