Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

BankGiro läses inte in (från en viss leverantör), vilket tömmer BG-fältet

Hej!

Jag har pratat med er support gällande att BG-nummer raderas i leverantörsfakturan när jag läser in e-fakturor från en viss leverantör. Jag gissar att leverantören använder fel fält/kod, och skickar BG-nummer som ett bankkontonummer istället. BG-nummer är väl så vitt jag förstår unikt för Sverige, och detta är en internationell leverantör. Leverantören svarar enligt nedan efter att jag har påtalat det troliga felet:

--------------------------------------------------------------------

”In the file we sent to the customer, we did have the value “56316730”:

The header “Bankkonto” is something they are adding themselves – we are just sending the raw number.

Currently we are just using the tag “PayeeFinancialAccount”:

<cac:PayeeFinancialAccount>

<cbc:ID schemeID="BBAN">56316730</cbc:ID>

</cac:PayeeFinancialAccount>”

---------------------------------------------------------------

Kanske era tekniker kan se om de använder fel tag/element/kod (eller vad det heter)? Jag gissar att ni inte kan styra om till rätt tag om de använder fel.

Önskemål till er: Det varit bra om det BG-numret som är sparat i leverantörsregistret används i inlästa leverantörsfakturor, om BG-nummer inte erhålls via e-fakturan, istället för att ni som nu tömmer fältet.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_95 

Tack för att du höra av dig till oss. 

För att våra utvecklare ska kunna utvärdera och eventuellt åtgärda detta önskemål behöver du registrera det direkt till oss via Förbättringsförslag som du hittar på startsidan i ditt program. Om du vill kan du lägga in en länk till forumtråden i och med att du redan har gjort en fin beskrivning av problemet. 

Ha en fin vecka!