Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kriwic
UTFORSKARE

Bifogad PDF till e-faktura "dokumentet finns ej"

Jag ska bifoga ett PDF-underlag till fakturan men efter uppdateringen till 2021.2 säger programmet att bilagan inte finns, vilket den gör. 

Är det någon som har haft samma problem och vet hur man löser det, eller är det en bugg i nya versionen som måste rättas?

7 SVAR 7
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Kriwic!

 

Vi har inte fått rapporterat om att detta skulle vara en bugg, men jag ska självklart undersöka det närmre.

 

Jag undrar lite när och var i programmet du får meddelandet om att bilagan inte finns?

Jag har försökt återskapa ditt scenario men får inte det felet, så jag funderar på om det kan vara så att sökvägen för bilagan har ändrats. Har du testat att ta bort bilagan och välja om den igen? Om inte så rekommenderar jag dig att testa och se om det hjälper.

 

Återkom i tråden igen om det inte fungerar så kikar jag vidare på det!

Önskar dig en fortsatt fin dag sålänge!

/Tinne

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej igen!

Vi har gjort ytterligare felsökning i programmet hos oss under dagen och kommit fram till att vi vill koppla upp oss på din dator och felsöka vidare tillsammans med dig. När du har möjlighet får du gärna kontakta mina duktiga kollegor på supporten så får du hjälp att åtgärda detta.

 

Trevlig helg!

/Tinne

Majsan6
MEDLEM

Hej!

Jag har samma problem men får väl ringa support och höra vad som är tokigt.

Hej Majsan6,

Om du inte har varit i kontakt med mina kollegor så hör av dig till supporten så ska vi hjälpa dig att felsöka och uppdatera gärna tråden sedan så jag vet att det har löst sig för dig. 

 

Välkommen! /Tinna

Hej! Jag har varit i kontakt med support och vi har lokaliserat problemet men det är inte löst. Jag uppfattade det som att dokumentet inte kan visas när man vidarebefordrar det från en e-post.  Detta har fungerat tidigare men inte i den nya versionen. Supporten ska titta på det och återkomma.

Hej Majsan!

Skönt att höra då är du i goda händer. Tack för din återkoppling! /Tinna

kriwic
UTFORSKARE

Till den som kanske är intresserad av att veta hur det gick:
Av någon okänd anledning kunde inte programmet få åtkomst till den bifogade filen när jag plockade en viss plats på vår server. Att plocka filen gick bra, men inte när fakturan skulle skickas. Får hädanefter först lägga filen i "hämtade filer" plocka den där för att bifoga och därefter har programmet access till filen. Varken vi eller Vismas support kunde svara på varför det blivit som det blev, men huvudsaken är att vi klurade ut hur vi kommer runt problemet.