Använder visma 500 sedan flera år tillbaka och använt kontantmetoden och bokat allt i en verifikationsserie. Har nu bytt till faktureringsmetod med 5 verifikationsserier:
A- manuell, F-fakturor, I-inbetalningar, L-leverantörsfakturor, U-Utbetalningar. Har ni några tips på hur ,man lättast administrerar detta. vet inte riktigt var jag ska sätta ank, lev,fakturor Ska de vara i ank.datum elller fakt datumordning eller i den verifikationsordning. Manuella verifikationer inga problem. Kundfakturor har jag i en pärm men ska de finnas även kopia i inbetalningar? Allt är mycket rörigt. Tacksam för hjälp
Tack för ditt svar. Jag lägger in leverantörsfakturor efter utskriftdatum och kör med automatisk överföring till bokföringen. Frågan är bara nu var jag "fysiskt" sätter leverantörsfakturan: i serie L eller serie U. Alltså flyttar jag den vid utbetalning?
Pia
Tack! Om jag har en leverantörsfaktura kredit som jag får insatt på vårt bankgiro - hamnar den i serie I eller serie U?
Med vänlig hälsning Pia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.