Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nicke_7
MEDLEM

Databas SQL Max 10Gb slutar funka redan vid 7,5GB att komprimera databasfilen

Hej
Undrar över programets uppbyggnad då vi får för stor databas och har idag ca 7,5GB men går ej komprimera (under registervård) filerna längre och gör vi detta så blir programet över 10Gb?
En säkerhetskopia blir på ca 1Gb, när vi kör in testar att köra in säkerhetskopian i annan dator och 
lägga in företaget på nytt blir den först ca 7,5Gb men går köra registervård och då blir den 6,2Gb
Hur ska vi komma till rätta med detta?
Har rensat i Rensa dokument ca 1år men tyvärr tar den inte bor så mycket ?
Rens programet verkar inte ta bort Artikeltransaktioner då det står 0 hur kan vi göra för att få en bättre rensning av programet?
Ingen support telefon eller chat finns?

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Nicke!

Ärendet är svårt för oss att lösa via forumet och jag har därför tagit kontakt med mina kollegor på supporten och bett dem att kontakta dig så ni tillsammans får kika på vilka åtgärder som kan tas och hur det ser ut. Såg att ni är många användare och vi ska självklart göra vårt bästa för att hitta en  bra lösning. 

 

Vänligen Tinna

 

ok, tacksam om de hör av sig idag då börjar bli lite brådis att hitta lösning bla för att rensa de artikeltransaktioner som den inte tar bort,
innan ni hade SQL databasen var vi tvingade att använda datapartner som rensare pga programets rensfunktion inte fungerade och tog bort allt som den skulle, hoppas ni kan lösa detta

Hej igen!

Hörde att du har kommit kontakt med mina kollegor och så fortsätter vi hjälpa dig med ditt ärendet via supporten istället. 
Hoppas ni tillsammans hittar en lösning och vi i forumteamet vill passa på att önska dig en fin sommar. 

//Tinna

Hej
De har hjälpt mig kolla databasen men de får samma fel att den inte tar bort artikel transaktioner som gör att den blir onödigt stor,
så frågan är hur man tänker för att få till en bättre rensning i programet ?

Hej nicke_7!

 

Jag vill bara meddela att jag har tagit din fråga vidare och inväntar mer information om detta, så du inte tror att vi har glömt dig.

Vi återkommer så snart vi har mer information att ge.

 

Tack för ditt tålamod.

/Tinne

Hej nicke_7!

 

Det som vi kan säga i dagsläget gällande rensningen är att det är något som vi framöver kommer att arbeta vidare med, då vi är medvetna om att det finns en del förbättringar att göra här.

Du har även fått information om detta i ditt ärende hos oss.

 

Jag vill också tacka för din feedback och för att du tog dig tid att skriva in till oss.
Önskar dig en fortsatt fin måndag!
/Tinne