Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Houthakker
MEDLEM

Det gick inte att ansluta till databasen

Får felmeddelande "Det gick inte att ansluta till databasen" HUr går jag vidare?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

 

I instruktionen Det gick inte att ansluta till databasen hittar du information om hur du ska göra för att lösa detta. 

 

Får du det inte att fungera är du självklart även välkommen att kontakta supporten via telefon eller chatt. 

 

Önskar dig en fin dag!

/Tinna 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har väntat många timmar på att bli uppringd, nästan en hel arbetsdag förlorad. När jag uppdaterade Administration 200 går det inte att ansluta till databasen. Har följt instruktioner om att ändra inställningar i brandvägg, men fungerar ändå inte. Desperat!

@Fd medlem,

 

Jag pratade precis med min kollega på supporten som berättade att ni hade löst ärendet tillsammans. Har samma problem uppstått igen? Bara hör av dig i så fall så skapar vi ett nytt ärendet åt dig. 

 

Välkommen att höra av dig!

/Tinna 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag kan inte öppna mitt faktureringsprogram. När jag klickar på öppna företag så kommer det upp en text som lyder. Det gick inte att ansluta till databasen. Hur gör jag nu?

Hans Råberg / Läggesta El

Hej,

 

Jag vet inte exakt vad du gjort o detta ärende, så det kan mycket väl vara att mina förslag redan är avklarade i din felsökning.

 

  1. Starta om datorn
  2. Starta Visma programmet
  3. Klicka på AVBRYT istället för att försöka öppna ett företag
  4. Gör en säkerhetskopia av ALLA FÖRETAG (eftersom du inte har något aktivt företag kan du inte välja aktivt företag.....
  5. Stäng Visma och starta det igen och försök logga in på ditt företag. Om det fortfarande inte fungerar är det bara att traggla vidare tyvärr....
  6. Kör Visma assistenten
    1. Kör alternativen i tur och ordning i assistenten
    2. Starta om datorn mellan varje del
    3. prova öppna företaget efter varje omstart
    4. gå vidare med supportassistenten och kör nästa "reparation"
  7. Fungerar det FORTFARANDE inte efter allt detta är det nog dags att rådfråga Visma om du skall installera om programmet......

 

Jag hoppas du inte skall tappa bort alltför mycket arbetstid på att få det till att fungera normalt.

 

//Davor P