Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Dölja ej aktiva artiklar?

Hej!!

 

Jag har en fundering gällande ej aktiva artiklar. 

 

Finns det något sätt för mig att dölja artiklar som jag valt att göra inaktiva? Exempel, jag gör en försäljningsprislista men exakt alla artiklar aktiva som inaktiva dyker upp... Det borde väl finnas något smidigt sätt för detta? Eller? 😊

5 SVAR 5
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @sofiedanielsson!

 

Det du kan göra för att dölja dom inaktiva artiklarna är att lägga till en kolumn för inaktiva artiklar och sedan göra ett urval på endast aktiva artiklar. Det gör du genom att högerklicka på en rad så får du upp alternativet Kolumninställningar. Sedan letar du upp Inaktiv i listan till vänster och markerar raden och därefter klickar på pilen för att få över kolumnen från Tillgängliga kolumner till Valda kolumner.

 

Efter det kan du göra ett urval på endast aktiva artiklar genom att skriva ett N (J för ja/N för nej). Bilden nedan skrev jag J för att endast visa dem inaktiva artiklarna som ett exempel.

 

 

Skickar även med länkar till vår skrivna hjälp för kolumninställningar och olika sökvilkor om du vill läsa mer! 

 

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton

Hej, Tack för snabb respons! 

 

Jag försökte denna lösningen men tyvärr så verkar jag inte kunna lägga till andra kolumner än det som redan är inlagda. 

Jag har inga alternativ alls till vänster under "tillgängliga kolumner", jag har heller inte alternativet att kunna söka som du verkar ha på bilden du bifogat. 

 

Finns det något annat jag behöver göra innan jag kan följa stegen du nämnde tidigare? 😊

 

 

Mvh

Sofie 

 

Hej @sofiedanielsson 

 

Det bästa är kanske om du klickar på knappen "Standard" och sedan provar du att följa Antons instruktion igen. Så fick jag göra innan det funkade hos mig 🙂 och får du det inte att fungera slå oss en signal så hjälps vi åt och visar dig i ditt program. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

 

 

Hej igen,

 

Nu har jag listat ut vad problemet är. 

 

Jag verkar inte ha behörighet för att ändra denna kategorin. Vet ni vilken underkategori jag behöver ha behörighet för att kunna ändra denna specifika grej? 😊

Hej @sofiedanielsson 

 

Jag kan inte se att behörigheterna i programmet skulle kunna hindra dig för att göra kolumninställningar eller dölja artiklarna på en utskrift. 

 

Gör så att du slår oss en signal så får vi kika på det tillsammans. Hänvisa gärna till forumtråden så kan antingen jag eller Anton förklara närmare hur vi har gjort. 

 

Välkommen att kontakta oss så hjälps vi åt. 

/Tinna