Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Davor P1
CHAMPION

Elektroniska kvitton från Kivra som utlägg

Nu när fler och fler företag erbjuder elektroniska kvitton via Kivra finns det en möjlighet att via deras system skapa ett underlag för utlägg.

 

Dock skall det till någon form av avtal/inställningar för att detta skall fungera.

 

Någon som vet något i ärendet?

6 SVAR 6
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Den hanteringen du efterfrågar är inte något som finns i dagsläget i Visma Administration. Men vi hoppas kunna förbättra appen Visma Scanner tillsammans med Administration inom en snar framtid så att det fungerar likadant som för Visma eEkonomi. 

 

I Kivra kan du välja att hantera dina kvitton/fakturor och får då ett par alternativ att välja på:

Create expense  - här krävs det avtal hos Kivra

Download/Send - du får upp olika alternativ, t ex skicka som meddelande, mail osv. Här är planen att göra en förändring så att du får upp alternativet Visma Scanner och underlaget kommer automatiskt över till appen. Därifrån kan du sedan skicka vidare underlaget till Visma Administration.

 

Vi återkopplar här i tråden när vi har mer information gällande detta. 

 

Ha en fin dag!

/Jenny

Hej!

 

Nu har vi släppt en ny version av Visma Scanner som möjliggör att kunna skicka vidare kvitton eller fakturor från appar, t ex Kivra till Scanner-appen! Därifrån kan du sedan skicka in ett underlag till Visma Administration.

 

Läs mer i tråden Nyheter i Visma Scanner

 

Ha en fin dag!

/Jenny

Det låter toppen!

 

Synd bara att det inte fungerar : - o

 

Jag kan inte ansluta till tjänsten.

 

Försöker följande varianter:

 

Anslutning via ADMINISTRATION

  • Inloggning funkar
  • ta in elektroniskt kvitto från Kivra till programmet

Sen är det lite lagom totalstopp!

 

Det går inte att se någon faktura i Visma Administration

Försökt både maila in fakturan till adressen appen anger samt bara godkänna fakturan i Visma Scanna

 

Anslutning via Autoinvoice fungerar inte alls! Det går inte ens att logga in. Appen tycker att tjänsten inte är aktiverad på vårt organsationsnummer.....

 

Jag har uppdaterat kopplingarna i Visma Administration för att försöka få en uppdatering, men det har inte hjälpt heller.

 

Använder Android 11 i en Samsung S20 eller Android 9 i en Samsung A8 om det har betydelse. Båda har dock samma problem med att känna av vårt företag i inställningarna. Har inte provat koppla mot Administration på A8 mobilen med Android 9.

 

//Davor P

 

...... och efter att man spytt lite galla över att det inte fungerar ser jag att ni även släppt en uppdatering av Administration till ver 2020.3.....

 

Återkommer med en ursäkt om det fungerar efter uppdatering till rätt version av programmet.....

 

//Davor P

Hej Davor! 

 

Jag vet att du har varit inne i forumtråden Nyheter i Visma Scanner och fått hjälp gällande Visma Scanner.

 

Ville bara kolla ifall du fortfarande har problem inne i Visma Administration med att läsa in underlaget som du kommenterat tidigare?

 

Ha en fin dag!

/Jenny

Det hela har "lösts" genom lite omvägar (tycker jag)....

 

Jag måste koppla det till Administration fast jag vill kunna koppla det mot AUTOINVOICE för att kunna ta in fakturan som EDI.

 

Detta på grund at att vi använder försystem för fakturahanteringen och inte direkt in i Administration.

 

Det känns lite som att gå en omväg, men det är väl något som kan ändras framöver.....

 

//Davor P