Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Nyheter i Visma Scanner

(uppdaterad av Mita Jonsson CONTENT PRODUCER ‎2021-04-30 10:47 )

Nu har vi börjat rulla ut den senaste versionen av Visma Scanner för iOS-enheter (iPhone).

Och det bjuds på två större förändringar för er som har appen kopplad till Visma Administration, där

den första förändringen är en helt ny design för detaljvyn när du öppnar upp dina underlag i appen.

Fil 001.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den andra förändringen är en smart funktion för dig som får fakturor eller kvitton skickade till dig via andra appar, t ex Kivra som vi visar i filmen nedan. 

Nu kan du dela dessa direkt till Visma Scanner appen och på ett smidigt sätt få underlagen in i Administration.

ezgif.com-gif-maker (2).gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den allra största nyheten är att nu så scannar appen av informationen som finns på underlaget och lägger in det som kunde tolkas i appen och sedan skickas den informationen med till Administration, denna nyhet gäller både för er som använder enheter med iOS och Android som operativsystem. 

11 Kommentarer
Davor P1
CHAMPION

OBSERVERA att det förmodligen även behövs en uppdatering av Visma Administration till version 2020.3 för att detta skall fungera som det är tänkt. Den informationen ser jag int någonstans ännu.....

 

//Davor P

Andreas Palmay
APPLICATION SPECIALIST

Hejsan Davor P1! 

 

Nyheterna som vi har släppt i appen är inte knutna till någon speciell version av Visma Administration, utan de är i den nya versionen av appen 3.1.6 som har börjat rulla ut till er användare som de här funktionerna finns tillgängliga. I nästa vecka så kan vi räkna med att den har nått alla användare för nedladdning. 

Davor P1
CHAMPION

Tog precis ner appen i Android och fick ver 3.1.8 daterad 2020-11-25, så det är väl bara att avvakta och se.

 

Ser med spänning fram emot resultatet.

 

Koppling mot Autoinvoice är helt död medan det går att logga in när man kopplar till Administration. Dock fungerar inte överföringen till administration....

 

//Davor P

Andreas Palmay
APPLICATION SPECIALIST

Hej igen Davor! 

 

Det stämmer att det är rätt version av Androidappen du har installerad, scanningfunktionen ska aktiveras automatiskt.

Men det du kan säkerställa är att den är ibockad i Inställningarna inne i appen och finns inte valet där så skulle jag vilja be dig att logga ut o sen in igen. 

 

Kan du utveckla lite vad det är som inte fungerar i överföringen?

Davor P1
CHAMPION

Jag kan inte logga in via alternativet Autoinvoice. Den anser att organisationsnumret inte finns.....

 

Vi har autoinvoice aktiverat i Administration 2000 Integration och den fungerar alldeles utmärkt via vår vanliga integrationslösning.

 

Det verkar dock var anågon inställning någon stans i början av kedjan som gör att appen inte hittar oss.

 

Anger org.nr både med och utan bindestreck,

Land Sverige

Mailadress både min och den som ligger inne hos Inexchange. Vi har ett gammalt konto där sedan tidigare innan er integration kom igång via dem.

 

//Davor P

Davor P1
CHAMPION

Följande åtgärder vidtagna för att få rätt på det:

 

Stängt ner appen i mobil "med tvång"

Synkroniserat Visma Administration

 

I Administration under DIGITALA FAKTUROR OCH DOKUMENT ligger följande uppgifter:

 

ID - OrgNr samt GLN

 

Inställningar för att ta emot dokument - ALLT ibockat även om vi inte ber leverantörerna skicka dokument via **bleep**ersta.

 

Vi har i programmet en e-post adress som är "ORG:NR@autoinvoice.se

 

Är det denna adress som skall anges i appen?

 

 

Andreas Palmay
APPLICATION SPECIALIST

Visma Scanner är en tilläggstjänst som du kan använda dig utav kopplat till eEkonomi och Administration, där du kan skicka in underlag såsom kvitton och fakturor som du vill koppla till dina affärshändelser. 

Det som vi tidigare benämnde som Visma AutoInvoice går nu under samlingsnamnet Digitala fakturor och dokument.

Det du ser i appen Visma AutoInvoice är en tjänst som tillhandahålls av ett annat Visma bolag och kan således inte kopplas samman med ditt Administrationsprogram. Jag förstår din förvirring. 

 

Men de nyheter som vi presenterar i det här inlägget har att göra med appen Visma Scanner kopplad till Visma Administration.

Davor P1
CHAMPION
 

Jag försöker arbeta i appen Visma Scanner, men hur jag än vänder och vrider så får jag felmeddelande om att organisationsnumret inte är kopplat till Autoinvoice.

 

image.png

 
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej Davor!

 

När du loggade in i Visma Scanner appen ser det ut som att du valde alternativet Visma Autoinvoice, där ska du istället välja Visma Administration för att kunna skicka in underlagen till programmet. 

 

Prova att logga ut igen och logga in igen men mot Administration istället så ska det fungera bättre att skicka dina underlag!

 

Ha en fortsatt fin dag!

/Jenny

Davor P1
CHAMPION

Så med andra ord fungerar inte flödet som jag tänkte. Är det något som kommer senare? 

Andreas Palmay
APPLICATION SPECIALIST

Jag är inte riktigt med på hur du tänker dig att det ska fungera, då Visma Scanner och Digitala fakturor och dokument är två olika tilläggstjänster för Administration och . Men jag diskuterar gärna saken med dig och skickar ett mail till dig så vi kan ta det där istället.