Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Export till Excel från Rapportgeneratorn

Hur exporterar jag till från Rapportgeneratorn till Excel utan att formatet blir helt knasigt?

9 SVAR 9
Davor P1
CHAMPION

Ett kort svar är dessvärre "det går inte".....

Det är tyvärr en brist i programmet som tyvärr inte är så lätt att få bukt med.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad ska man ha rapporter till, om man inte kan expertera dem till Excel...?

Davor P1
CHAMPION

Du kan utan problem exportera till excel och manipulera materialet på ett enkelt sätt. DÄREMOT är layouten i nuläget under kritik. Man måste göra en del extra handpåläggning för att få ut informationen på ett tilltalande sätt när man skall presentera det utåt.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har t.ex. gjort en resultatrapport med utfall per månad i kolumnerna. Men vid exporten hamnar alla månader i samma kolumn.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Layouten bryr jag mig inte om, men jag vill enkelt kunna bygga vidare från Excel, utan att behöva fixa till all data först.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Anna!

Jag skulle rekommendera dig att titta på programmet Visma Analys där du kan göra mycket mer bokföringsrapporter, få ut diagram, ta ut till excel mm.

/Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visst kan man det Linnea men det är jättedåligt att ni inte efter alla år kunnat få till det med exporten till excel. Även i Analys får man hålla på och fixa till det för att få det som man vill.
Hans Ojes
NY MEDLEM

Infostep bygger Excelrapporter som är direktkopplade till Vismas databaser. Bara att klicka på en knapp för att hämta in ny data. Här ett exempel på en resultatrapport



Fördelen med denna typ av rapport jämfört med att exportera data och göra en massa manuella steg är att denna ligger fast och blir likadan varje gång, d.v.s undviker mänskliga slarvfel.
Detta är ju bara ett exempel, vi gör rapporter för alla tänkbara tillämpningar, och givetvis efter kundens önskemål, kontakta oss om ni vill veta mer.

// Hans
hans.ojes@infostep.se
Robert25
UTFORSKARE

Mycket irriterande är även att det endast finns .xls som excelformat.  Formatet .xlsx har väl varit standard sedan Office 2007, dvs i mer än 10 år.
Dags att fixa!