Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Erica_3
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Faktura till offentlig sektor "Er referens"

Hej! Någon som vet hur jag får till det rätt i fälten på fakturan? Jag skriver in referensen i "er referens" som då hamnar i ett fält som heter " er kontakt" hos mottagaren, men denne tycker att det ska hamna i ett fält som heter "beställarreferens" det finns ju inget motsvarande fält när jag gör fakturan. Så hur löser jag detta? Går det?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-16

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Prova att skriva denna information i rutan REFERENSKOD

Det är lite otydligt i benämningarna för tillfället tycker jag.....

//Davor P
Erica_3
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ja det är ju det. Dom godkände den manuellt, det blir väl så i början. Jag får prova mig fram på nästa faktura, men det känns ju sådär bra att inte ”göra rätt”
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan,

Som Davor P skriver ovan så är det fältet Referenskod som ska avse beställarreferens. Håller med om att det är lite otydligt med de olika benämningarna. Referenskod är inget synligt fält på utskriften av fakturan utan är endast ett elektroniskt fält som vissa mottagare kräver när det gäller e-fakturor. Vanligtvis består den elektroniska referensen av en kod som identifierar en person, avdelning eller liknande. 
Vad bra att dom kunde godkänna den manuellt, så kan du använda Referenskod-fältet framöver så ska fakturorna levereras rätt till er mottagare. 

Ha en fin dag!

//Amanda
Davor P1
CHAMPION

Själv anger jag SAMMA uppgifter i fälten ERT Ordernummer samt REFERENSKOD.

Detta just för att förtydliga uppgiften då vissa vill ha referensen tryckt på fakturan medan andra vill ha det i det dolda elektroniska fältet......

//D