Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas10
UTFORSKARE

Flera konstigheter med restorder

Hej!

Jag har skapat restorder innan fakturering, så jag kan förbereda flera "avrop" av en order.

Problemet uppstår förmodligen när jag skapar ytterligare en restorder av en restorder.

Vad jag har märkt är följande:

- Om kommentaren har ändrats på restordern så följer får nästkommande restorder kommentaren från föregående restorder?

Jag har klickat ur "Ändra", växlat till listläge för att säkerställa att ändringar har skrivits till databasen.

Jag skapar ny restorder i kortläge.

- Inställningen "Lämna leveransdatum tomt på ny order", som jag har aktiv, påverkar inte när ny restorder skapas.

Restordern får samma leveransdatum som ursprungsordern, vilket jag inte ser att man behöver någonsin? Varför skulle man i så fall restnotera?

Oavsett inställning borde kanske leveransdatumet på en restorder alltid vara tomt?

När jag försöker ändra restorderns leveransdatum, uppdateras inte radernas leveransdatum. Raderna behåller ursprungsorderns datum?

Om jag har skrivit om antal beställt eller skrivit om artikelnummer på någon rad så uppdateras dessa rader om huvudets leveransdatum ändras.

Någonting måste vara fel här.

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Thomas10 

Tack för att du skriver till oss i forumet. Skriver till dig så du vet att vi har sett din tråd men väntar på ett internt svar. Uppdaterar dig så snart det finns mer info i ärendet.

Ha en fin dag

//Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Thomas10 

Tack för att du har väntat på svar från oss. 

Vi har inte lyckats återskapa det du beskriver och jag vill därför be dig att slå en signal till supporten så får vi koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. Eventuellt kommer vi be dig om en säkerhetskopia för att kunna felsöka lite mer men vi börjar med att kika tillsammans med dig. 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

Hej!

Jag har även testat i senaste versionen 2023.1 och får samma problem, men jag har tid först nästa vecka, så jag återkommer då.

Datumet är inget problem på första restordern man gör, men på den man gör direkt efter.

Även om jag hoppar till annan order och tillbaka, provar igen, så är det samma sak.

Om jag däremot stänger order-fliken och öppnar på nytt, så kan datum ändras på huvudnivå och det ändras också på raderna.

Thomas10
UTFORSKARE

Hej!

Jag har nu varit i kontakt med supporten och de har lyckats återskapa samma problem med en kedja av restorder.

De skulle lägga ett förbättringsförslag på detta.

Jag är nöjd med att felet har uppmärksammats och kommer förhoppningsvis rättas i senare versioner.

Det är i mitt tycke inte ett stort problem och det var ren slump att vi uppmärksammade det då vi normalt sett inte jobbar på det här sättet.

Orsaken till att vi gjorde rest på rest är avsaknaden av avropsorder som kanske skulle skapa en bättre överblick istället för att jobba med en kedja av restorder.

Hej @Thomas10

Toppen att du har pratat med vår support. Stort tack för att du tog dig tiden att meddela oss så vi kan förbättra detta. 

Önskar dig en härlig midsommar! 
/Ebba