Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittar inte mallar efter datorbyte

Jag har flyttat mitt visma administration 2000 till en ny Server. Vid flytten så försvann alla utskriftsmallar!! Hur kan det komma sig? Jag sitter nu och ska göra om mallarna (en hel massa bortkastad arbetstid!), och upptäcker att det inte går att välja vilken utskriftsmall man vill ha på fakturor, t.ex..... varför det? Har ni ändrat något vid uppdateringar av Visma? Förr gick det att kopiera Silver faktura logotyp och göra ändringar där, spara som annat namn, sedan välja den mallen som standard vid utskrift av fakturor. Detta går alltså inte nu.


Jag vill ha en steg-för-steg anvisning på hur jag kan välja mall för utskrift av faktura.
Tack på förhand.

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-17

4 SVAR 4
Thomas L
UTFORSKARE

Enklast för att få tillbaka dina utskriftsmallar är att ta en systemsäkerhetskopia på gamla servern. Därefter återställer du systemsäkerhetskopian på nya servern.
Förutsatt att du har tillgång till gamla servern. 
Här står det hur du återställer systemsäkerhetskopian.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,  vad gör man om man inte har tillgång till den gamla servern?  finns det en lista med mallarna som måste existera?   för att systemet ska fungera

Hej Fadi! 

När du installerar programmet på en ny server så installeras alla mallar vi skickar med som standard i programmet. Om du vill ha fler mallar så kan du hämta dessa från vår hemsida genom att gå på Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Utskriftsmallar och här trycker du på knappen Hämta mallar uppe till höger i rutan. 

//Linnea
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Marie J! 

 

Om du i programmet går på Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Utskriftsmallar är det helt tomt här menar du? Om du har en markering i Aktiva mallar så ta bort den så ska du se alla mallar. Och här ska du kunna markera en mall och välja Ändra och då ge den ett nytt namn och tex lägga dit en logotyp. Du kan läsa

i vår skrivna hjälp hur du lägger in en logotyp i en mall.  
 

Du kan även hämta fler mallar från vår hemsida när du är här inne genom att klicka på knappen Hämta mallar uppe till höger i fönstret. 

 

För att välja mall i företaget går du på Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mallar och ställer dig på raden för Fakturor och klickar på pilen vid mallnamn och då får du välja mall för detta företaget. 

 

Det är inte ändrat något i programmet att kunna ändra i mallar och spara dem i ett nytt namn. 

 

Om du behöver ytterligare hjälp med detta så återkom med utförligare information om var du är i programmet, vad du gör, och om du får något felmeddelande när du försöker lägga in en logotyp på en fakturamall. 

 

//Linnea