Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

PV____1
MEDLEM

Instruktioner i hjälpen för att ta emot e-faktura bristfällig

Gäller Visma Administration 2000. Version 2023.3

Ställde in i företagsinställningar om att ta emot e-faktura. Gjorde exakt enligt skriven instruktion i hjälpen och meddelade sedan kunderna att vi kan ta emot e-faktura nu. Icke. De kunde inte skicka e-faktura ändå. Upptäckte sedan själv av en slump att man även måste klicka i på ett helt annat ställe än i företagsinställningar. Inne i leverantörsfaktura-fönstret på högra sidan skulle jag kika på notifieringar, och såg då att man även där måste godkänna att man vill ta emot e-faktura. Vore bra att uppdatera texten i hjälpen så att alla steg finns med där. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @PV____1 

 

Jag har varit i kontakt med våra specialister och kontrollerat vad som kan ha blivit fel. Du ska inte behöva klicka i Notifieringar i leverantörsfakturafönstret. Det verkar som att du av någon anledning inte fått upp själva godkännandet av villkor under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar- Mina tjänster -Digitala fakturor och dokument. I och med den här inställningen gör du det möjligt för dina leverantörer att skicka e-fakturor till dig. Det är endast där du ska godkänna att du kan ta emot e-fakturor. Godkännandet kommer upp när du fyller i e-post vid kontakt. Är det första gången du lägger in din e-postadress eller första gången du ska hantera e-dokument öppnas en dialogruta där du får ange e-postadressen och samtidigt godkänna villkoren för Digitala fakturor och dokument.


Så det som står i hjälpen stämmer och är korrekt. Jag tycker det är bra att du hör av dig när något är oklart för ibland blir det fel även i våra hjälptexter. 

 

Vill du att vi ser över dina inställningar en extra gång är du självklart välkommen att höra av dig till supporten.

 

Ha en fin dag
/Tinna
 

Hej Tinna!

Tack för utförligt svar och att du kontrollerat.

Då förstår jag varför det blev tokigt, för e-postadress för kontakt fanns ifylld där sedan tidigare, då vi skickat e-fakturor i flera år, men vi har inte klickat i att vi vill ta emot e-fakturor förrän nu. Det har väl helt enkelt blivit något fel/glapp i och med detta kan jag tro, då det inte kom upp någon dialogruta för godkännande nu denna gång. 

Ha en fin dag!

Hej @PV____1 

Tack själv och som sagt, mycket bra att du hör av dig när något inte känns rätt så reder vi ut det tillsammans. 

 

Varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna