Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

catarina ScF
UTFORSKARE

Kontonummer med 5 siffror

Hej!

 

Vi ska byta bokföringsprogram till Visma Admin 500. Idag använder vi oss av bas-kontoplanen men har vissa kontonummer som består av 5 siffror. Hur går jag tillväga för att lägga till dessa i Visma? För visst går det att göra?! 

 

Mvh Catarina

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-17

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Catarina! 

I Visma Administration har vi valt att gå efter kontoplanen enligt bas.se där kontona består av 4 siffror, det går därför inte att importera en kontoplan med 5 siffror eller fler i programmet. Jag kikade på hur det ser ut framåt med vår utvecklingsavdelning och vill vara så pass ärlig och säga att det inte är något vi kommer införa i programmet som det ser ut just nu. En stor del av det beror på att det helt enkelt blir mindre och mindre vanligt med fler än 4 siffror.
 

Nu vet jag inte hur många verifikationer du har att röra dig med när det gäller dessa konton, men vår rekommendation är att göra en ombokning till 4-siffriga konton i det program du tidigare haft och som tillät dessa kontotyper. Efter ändringen gör du en överföring till Visma Administration som då kommer kunna godkänna filen.


Du får gärna återkomma om du har funderingar så ska jag göra mitt yttersta för att hjälpa dig! 

/My