Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
CHAMPION

Re: Kvitto Euro och DKK - Administration

Du skriver att företaget är momsregistrerat i Danmark. Då borde det finnas en bokföring att redovisa i Danmark. Är det en filial eller dotterbolag registrerat där? 
NY MEDLEM

Vi är momsregistrerade både i Danmark och Sverige, redovisar den danska momsen en gång per kvartal till Danmark.
ANSTÄLLD

Hej Birgitta,

Den här sidan vänder sig främst till företag som verkar i Öresundsområdet, men skriver väldigt bra om vad som gäller när du som företag är momsregistrerad i både Sverige och Danmark. Jag rekommenderar att du läser här och sen vid kompletterande frågor pratar med Skatteverket/SKAT för att säkerställa att du går tillväga på rätt sätt.

Tack för din fråga.

/Victor

Med tanke på hur komplex momsen är, framförallt vid EU-handel och inte lättare med valuta, så rekommenderar jag att du kollar med er revisor och/eller en redovisningskonsult. Ett abonnemang hos BLInfo, Tholin/Larsson eller liknande ger också bra möjlighet till svar på svåra frågor. När det gäller bokföring så är inte Skatteverket rätt ställe att fråga. Dom är definitivt inte konsulter och svarar rakt på frågan utan att tänka på/kunna eventuella lösningar och/eller andra frågeställningar. Ser att man ofta här i forumen ofta hänvisar till att man skall fråga Skatteverket vilket ofta är lite oyckligt.Lycka till.