Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jessica_
UTFORSKARE

Problem har uppstått vid sändning fakturor via Lokal e-post (Outlook och Administration 500)

Hej,

 

Jag skickar fakturor (och betalningspåminnelser) med Lokal e-post. Jag har Outlook installerat på datorn, och däri har jag 2 mejladresser/konton inlagda. Vet inte hur inställningarna har sett ut, men det har iaf fungerat (åtminstone sen början av 2020) så att företagsadressen/-kontot (dvs. det jag vill ska väljas) valts med automatik vid sändning av mejl-fakturor. På senare tid (tror sedan oktober) har det dock då och då, gradvis oftare, blivit så att den andra adressen/kontot valts vid sändning. Ibland har jag uppmärksammat det, ibland inte... När jag märker det så kan jag med några klick ändra till det kontot jag vill sända från, men det är lätt att missa/glömma vid sändning av ett gäng fakturor... Nu tycks det dessutom alltid vara det andra kontot som väljs...  Det blir lite rörigt att ha fakturor och betalningspåminnelser i Skickat-mappen på olika mejlkonton... Jag har inte gjort några ändringar av mina inställningar. Det enda som gjorts är, såvitt jag vet, uppdatering av Visma Administration 500. Gör dem alltid ganska omgående och har nu ver. 2021.3. I Outlook står det ver. 2111 (14701.20262 Klicka-och-kör)...

 

Någon som råkat ut för liknande, och/eller har någon lösning åt mig?

 

Tack på förhand!

 

Mvh Jessica

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Jessica!
Jag ser att du ställt samma fråga på två ställen. Här hittar du mitt svar.

Om du har följdfrågor eller några andra funderingar är du välkommen att svara i den tråden eller kontakta vår duktiga support!

 

God fortsättning!
/Tinne