Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marianne79
MEDLEM

Räntefakturering

Hej.

Jag har en massa gamla räntefakturor under fliken räntefakturering. Dessa är inga som jag har gjort eller som jag ska skicka. 

Undrar nu om det går att ta bort dom ? 

 

Mvh

Marianne Ekelund

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Marianne79 

Tack för att du skriver din fråga i vårt forumet. 

 

Det finns ett smidigt sätt att få bort dessa fakturor men först och främst vill jag vara jättetydlig och påminna dig om att börja med att ta en säkerhetskopia. Just i detta momentet är det superviktigt att du har hängslen och livrem 🙂

 

Programdelen där du hanterar räntefakturering finns under Betalningar - Räntefakturering.  När du väljer Skapa fakturor är det valen i kolumnen Åtgärd som styr hur räntefakturorna kommer att behandlas. Har du många fakturor som exempelvis ska makuleras använder du dig med fördel av massuppdatering. Läs mer i hjälpavsnittet Ändra i listan med ränteposter där vi även ger samtliga alternativ av åtgärder som du har att välja på. 

 

Dyker det upp någon fråga under resans gång är du varmt välkommen att skriva till oss eller slå en signal till våra kunniga kollegor på supporten

 

Till sist - lova att du tar en säkerhetskopia innan du kör igång din vårstädning.

//Tinna

 

 

Hej,

Jag har gjort som du föreslog. Nu har jag en massa makulerade räntefakturor, hur får jag bort dem?

Förr fanns det avsluta som alternativ, då försvann de helt.

 

Tacksam för hjälp med detta.

Hej @Tina__42 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet och välkommen som ny forummedlem. 

 

Klickar du på knappen/kommandot Skapa fakturor som du når du via Betalningar - Räntefakturering så kommer den åtgärd du har angett i kolumnen Åtgärd att utföras. Så om du exempelvis har makulera valt på dina räntefakturor när du klickar på Skapa fakturor så försvinner/makuleras räntefakturorna. Tror att det sett ut så under mina 15 år på VIsma Spcs men minnet kanske sviktar något 🙂 

 

Läs gärna programhjälpens avsnitt Skapa fakturor (räntefakturor), kommando

Lycka till och tänk på att ta en säkerhetskopia innan du drar igång.

 

//Tinna

Marianne79
MEDLEM

Lovar att jag ska ta en säkerhetskopia innan jag fortsätter. 

Tack så mycket för ditt svar. 

Hör av mig igen om det skulle behövas.   😃

@Marianne79 

Det låter toppen! Du är mer än välkommen att höra av dig framöver.

//Tinna