Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Söka belopp/(Radera,Ändra) leverantörsfaktura

Varför kan man inte söka efter ett belopp bland fakturorna i administration 2000?
Det är riktigt illa 😞 Jag är inte den enda som efterfrågar denna funktion. Så gör något vettigt och lägg in den sökfunktionen. Varför kan man inte radera eller ändra en leverantörsfaktura som inte har blivit journalförd? exempelvis om man råkar lägga in fakturan och sen visar det sig att det skulle varit en kreditfaktura? Så kan man inte ta bort den, utan då tappar man nummerserien. Detta är en sak som man vill styra själv men som programmet inte tillåter.

25 SVAR 25
Fd medlem
Inte tillämpbar

Så länge inte levfakturan är journalförd kan du ju ändra i den!

Ja den går att ändra belopp mm på men inte från debet till kredit eller tvärtom som Oskar menar.

Jag brukar göra så att jag tar en annan debetfaktura om ifall jag råkar trycka på ny och det blir en debet istället för en kredit. Då får jag numrera om fakturorna  -lite krångel men det funkar att göra så och jag slipper att makulera.
Fd medlem
Inte tillämpbar

brukar jag också. Men svär.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gunilla så har även jag gjort de gånger jag ej i tid uppmärksammat att det är en kredit
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu var det ett tag sen, peppar peppar, som jag behövde makulera en faktura för att jag lagt in den fel. Men när det gäller nummerföljden borde väl det synas på journalen att det numret är makulerat? Då gör det inget avseende nummerföljden. Om du sparar alla fakturorna i nummerföljd är det i så fall "bara" att ta ett tomt papper och skriva dit löpnumret och sedan att det just det blivit makulerat. Då är problemet löst.

Ändra kan du, om inte det är journalfört.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Om jag har en kund som skickar mig kundfakturor som är utskrivna i ett annat system så tappar jag nummerföljden 😞
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu förstår jag inte? En kund som skickar DIG kundfakturor? Det är väl du själv som gör fakturorna?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej jag redovisar åt andra företag och sköter deras bokföring 🙂 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men det kan väl inte vara något problem om de skickar dig fakturan samtidigt som de gör den.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Eller skaffa Dropbox där du delar en mapp med dem så de kan spara ner dem där.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Saken är den att jag lägger in dem för att min kund vill att jag ska ha allt i mitt system. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

jo men om han vill det måste han också se till att du får allt. Har han ett faktureringssystem eller kör han med excel?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får allt från honom så det är inga problem. Problemet är att man är för snabb på tangenterna, Och det stora problemet är att jag inte kan ändra fakturan om jag tryckt på ny kundfaktura utan att välja kreditfaktura.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bara att andas lugnare.....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Annars ditt behov av sökning av belopp tycker jag också är tokigt att man inte kan. Jag tycker iof sig att man ska kunna söka på alla olika kolumner.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja precis det är väldigt dåligt av ett bokföringsprogram att vara så låst. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det är helt värdelöst..... Eller att man med ett tryck på kolumnnamnet kan få sorteringen just där. Då lättare att söka iaf.

Vad gäller sökningen av belopp så går detta redan idag.....

Klicka på SÖK uppe i menylisten på kundfakturor

Bläddra/scrolla ner till TOTALT KR och skriv in det belopp du söker efter.

Du kan söka på exakta belopp eller intervall.

Klicka på OK

Behöver du söka efter flera fakturor med samma sökkriterier kan du klicka på pilarna under förstoringsglaset (framåt eller bakåt)

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visst men tidskrävande tycker jag.