Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Madeleine3
MEDLEM

Storlek på text/siffror

Hej,

finns det ingenstans man ändra upplösning på text/siffror i Visma adm 1000? Jag har försökt att ändra skärmuppläsning på min skärm men detta hjälpte inte. Är otroligt små siffror, skulle gärna vilja få det lite större om det går att ställa in någonstans. 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Madeleine3 

Jag förstår att det kan vara frustrerande när texten är för liten och ibland kan textstorleken påverkas av en kombination av tangentryckningar och musrörelser. Det kan hända att textstorleken i programmet har påverkats av att trycka på "Ctrl"-knappen samtidigt som du scrollade med musen.

Skulle du kunna testa följande för att se om det hjälper?
Håll ned "Ctrl"-tangenten.
Scrolla uppåt med musens rullningshjul för att förstora texten.

Det skulle även kunna vara så att det beror på en inställning i din dator att det visas större eller mindre än normalt, till exempel om den har för hög inzoomning och hög upplösning. Du kan justera dessa inställningar genom att högerklicka på ditt skrivbord och välja "Bildskärmsinställningar", där du kan justera upplösningen.

Om du tycker det är svårt att ändra inställningarna, så är du självklart välkommen att slå oss en signal så hjälps vi åt.

Välkommen att kontakta supporten.

/Tinna

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Jag har samma problem. Det du skriver Tinna; att man kan hålla ner CTRL-tangenten och scrolla med musen kände jag inte till, men det fungerar på denna online-sida, däremot fungerar det tyvärr inte i mitt Visma Administration 500.