Hej,
Har nyss aktiverat "utökad integration med Visma Administration" inne i Anläggningsregistret. Har valt "automatisk export av verifikation...", men när jag försöker genomföra periodavskrivningen får jag följande felmeddelande:
Felbeskrivning: Resultatenhet måste anges på detta konto
Feldata: Fel vid kontakt med Admin:
Tips på hur jag löser detta?
Hej @AdamOhlssons
Frågor som rör Anläggningsregistret har vi ingen möjlighet att besvara här i forumet utan du behöver skapa ett ärende till supporten så kontaktar vi dig.
Ha en fortsatt fin dag!
Vad jag förstår, ligger det en grundinställning på kontot för avskrivningar i Admin som talar om att det är tvingande med resultatenhet.
Nu var det tyvärr ett tag sedan jag arbetade i anläggningsregistret och jag har aldrig använt mig av resultatenheter vid avskrivningar, så jag vet inte om punkt 2 fungerar.
Lycka till!
Mvh Lena
Hej @LW -60
Tack för ditt fina svar och varmt välkommen tillbaka till forumet ⭐
Vi har saknat din kunskap och alla dina grymma svar!
Tack snälla Tinna för dina uppmundrande ord.
Jag har arbetat som redovisningskonsult på olika byråer i flera år och saknad Visma Admin så mycket. Eller, jag har saknat Visma!! Under de här åren har jag arbetat i 11 olika bokföringsprogram. Trodde de stora affärssystemen skulle kunna mycket och vara till stor hjälp för oss konsulter, men det är tyvärr så att de mer vänder sig till säljpersonalen än till ekonomifolk. Jag har aldrig jobbat så mycket manuellt som jag gjort de senaste åren och jag har saknad Vismas automatik enormt mycket. Med Vismas automatik, går det t ex blixtsnabbt att göra utbetalningar, vare sig det är med betalfiler eller med Autopay. Jag har de senaste åren varit med om att det har tagit två arbetsdagar att få iväg veckans betalningar på grund av underliga rutiner och konstiga program. Sånt kostar pengar, men ibland så verkar det inte vara någon som ser till effektiviteten.
Nu har jag i alla fall startat en egen "låda" och det är skönt att få välja program själv. Jag kan lita till Visma på ett sätt jag inte kan i andra programvaror och det beror dels på att Visma är användarvänligt men även på att jag arbetat mycket i det. Att jag varit frustrerad över andra program, beror dels på att så mycket gått med manuell hantering - vilket är livsfarligt i mina ögon - dels på att programmen inte haft bra funktionalitet, men även på - och det är trist - att man inte satsat på att ny personal får gå en adekvat utbildning i programvaran. Hade det varit för 15 år sedan, hade man blivit erbjuden en tredagarskurs, men numera måste man lära sig själv, ringa till supporten eller störa en medarbetare. En snabb överslagsräkning i mitt huvud säger att man förlorar pengar på att inte vilja satsa på utbildning. Men nu är jag här igen! Det är jag glad över!!
Ha det så fint!
Behöver ni fler på er supportavdelning, kan jag jobba remotely från Stockholm!
Bästa hälsningar,
Lena
Hej @LW -60
Tack för ditt härliga inlägg! Det är fantastiskt att höra om din långa erfarenhet som redovisningskonsult och din passion för Visma Admin. Din insikt om de automatiska funktionerna i våra program är verkligen inspirerande.
Det gläder oss att du nu har startat din egen verksamhet och att du har valt oss som din pålitliga partner. Det är alltid trevligt att höra hur våra system kan göra vardagen enklare och mer effektiv för våra användare. Din feedback om utbildning och support är också mycket värdefull, och vi tar med oss dina observationer för att fortsätta förbättra oss.
Vi önskar dig stor framgång med din nya verksamhet och ser fram emot att fortsätta samarbeta med dig som en del av Visma-familjen. Om det är något vi kan hjälpa dig med eller om du har fler synpunkter, tveka inte att höra av dig.
Ha en riktigt härlig eftermiddag 🌻
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.