Systemet kan inte skilja på V och W i artikel/tjänster vid sökning i "Sök:" fältet, dock inget problem i kolumnfiltret.
Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-27
Löst! Gå till lösning.
Varför skiljer inte sökfunktionen på V och W??
Hej Liselott!
Detta är något som styrs utifrån databasen och det är därför vi i dagsläget inte har möjlighet att styra det.
Tack för att du hörde av dig och God Jul
Tinna
Förlåt min okunskap, men vad/vem är det som styr databasen, då?
Hej Liselott!
I Visma Administration använder vi oss av en sql-databas som utvecklas av Microsoft. Denna typ av databas används av många olika produkter över hela världen och detta gör att vi i vissa fall behöver anpassa oss efter hur den databasen är uppbyggd.
Vi tar självklart med oss alla synpunkter och inlägg som skrivs men just i detta fallet kan vi inte påverka så mycket.
Önskar dig en fin jul och välkommen tillbaka till forumet.
Tinna
Tack för förklaringen!
GOD JUL!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.