Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

XML filer till Danskebank ifrån administration 200

I Administration 200 finns inställningar i "utbetalningar" för att kunna skicka XMLfiler. Står även i hjälptexter att förvald fil är det nya formatet XML/ISO20022 (pain.001.001.03) .

Men eftersom det nya filformatet bygger på att banken vill ha filer skickade med avsändare ifrån bank konto nummer (inte BG nummer som LB filerna hade) så är det ju omöjligt eftersom det inte går att ange sitt bank konto nr i administration 200

Frågan till Visma är ju hur de kan rekommendera ett filformat som inte går att använda? 

Frågan är om det går att skicka dessa filer ifrån exemplvis administration  500?

5 SVAR 5
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Mikael Edoff !

 

Tack för din fråga och varmt välkommen till vårt forum.

 

I Administration 500/1000/2000 jämfört med Administration 200 finns det en flik som heter Bankuppgifter där du kan fylla i exempelvis IBAN/Bankkontonnr. Man kan ha inställningen att ha bankgironr som sitt företagskonto-uppgifter även för Danske bank. Jag får be dig kontakta Danske bank som kan ställa om ditt avtal till bankgiro. 

 

Ha en fortsatt fin dag.

// Anton

Tack för svar Anton, tänker att man tappar funktionen med bank koppling om man ej använder bank-konto nr...

Ska fundera på hur jag ska göra i framtiden, uppdatera till adm1000 (fast det blir väldigt kostsamt , över 16.000 kr för att får denna funktion...) är ju ett annat allternativ

 

Hej @Mikael Edoff

Jag hoppar in i tråden då jag såg din fråga och ville verkligen dela med mig av något som jag tror kan hjälpa dig. Har du hört talas om Visma eEkonomi? Visma eEkonomi är vårt webbaserade ekonomiprogram som jag verkligen kan rekommendera dig. Det är enkelt att använda och du kan sköta din bokföring och fakturering på ett smidigt sätt. Dessutom kan du koppla Danskebank direkt till programmet så att dina transaktioner läses in automatiskt - så bekvämt! Och om du behöver hjälp med att flytta din data till eEkonomi så kan vi naturligtvis hjälpa till med det också. 

Hoppas att detta hjälper dig!

// Ebba

Jo jag har faktiskt testat lite, men kommit fram till att i nuläget vill behålla ett "program" på datorn som jag är väl bekant med. 

Hej @Mikael Edoff  

Skulle du ångra dig är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

 

Ha en härlig vecka.

//Tinna