Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BetongPehr
MEDLEM

kundens referens telefonnummer

Hej!

Försöker få in beställarens referens telefonnummer i min följesedelsmall.

 

Det finns ett fält för kundens telefonnummer men jag vill ha referensens telefonnummer så man når rätt person som lagt beställningen.

 

Jag har provat med %ErRef->Tel men det fungerar inte. 

 

Gör jag fel eller går det inte att nå referensens telefonnummer? (vilket vore konstigt för då finns det inte mycket användning för att lägga in det?)

 

Är det någon som har en lösning?

Gärna en lösning som inte innefattar att lägga in telefonnumret manuellt varje gång.

 

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @BetongPehr

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Jag har en lösning som jag hoppas kan fungera för dig. Istället för funktionen %ErRef->Tel får jag det att fungera med %Kund->Mbtel 

Då hämtar Visma Administration fältet som är gulmarkerat på bilden nedan. 

 

 

Vill du göra fler ändringar i din dokumentmall rekommenderar jag att du kollar in vårt hjälpavsnitt Gör malländringar där vi har samlat de enkla ändringarna du kan göra själv. Vi kommer att se över hjälpavsnittet och komplettera med hur man får med telefonnummer till kundreferens. 

 

Är det stora och många ändringar har vi även våra partners du kan vända dig till för att få en skräddarsydd dokumentmall. Kontaktuppgifter till våra partners hittar du här

 

Ha en fortsatt fin dag och hoppas att vi ses i forumet snart igen.

/Tinna

Hej Tinna!

Tack för svar!

Är inte det fältet bara för kundens grundinformation?

Min kund är ett företag med flera olika personer som beställer grejer av mig. alla med olika telefonnummer.

Jag väljer i min order vilken referensperson som lagt beställningen och där ligger deras telefonnummer inlagda. 

Med din lösning får jag samma telefonnummer varje gång?

Mvh Pehr

Hej @BetongPehr

Nej min lösning blev inte så bra som jag trodde. Nu har vi bollat ditt ärende internt och kommit fram till att du behöver vända dig en till en partner för att få hjälp.

 

Kontaktuppgifter till våra kunniga partners hittar du här.

 

Hoppas ni hittar en lösning som passar bra och att vi ses här i forumet igen framöver. 

 

//Tinna

 

Hej Tinna,

Vi har gjort så att vi lägger in kundens mobilnummer efter namnet i fältet Namn också så kommer det alltid med på följesedeln.

 

MVH Thomas Gelvås

Hej @Gelvås

Vilket bra tips! Tack snälla för att du delar med dig och hjälper andra här i forumet. Mycket uppskattat och roligt att se 🙂 

 

@BetongPehr - testa och se om det är något som skulle fungera hos er. 

 

Ha en fin eftermiddag och ännu en gång tack för tipset

 

//Tinna

Tackar!

Ska prova det!

Mvh