Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KristinaM
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Automatiska mailutskick vid attest samt när det finns betalfiler att signera på bank

Jag håller på att digitalisera mina bolag och har äntligen fått igång bank-kopplingar på de flesta men mina kunder är inte nöjda utan menar på att de inte känner att de har kontroll samt att de är rädda för att något ska hamna mellan stolarna. Jag ringde supporten då jag tyckte det var konstigt att man inte någonstans i eEkonomi kunde ställa in att det gick iväg ett påminnelsemejl om att det finns filer att godkänna vid banken. Det är nämligen väldigt lätt att man glömmer logga in i sin internetbank efter att man skickat iväg i eEkonomi(problemet finns såklart inte på de kunder som valt att signera direkt i eEkonomi, men många banker har inte detta alternativ).  På mina fortnox kunder som har bankkoppling så hade vi inte klarat oss utan denna funktion. Stämmer det att det inte finns något liknande i eEkonomi? Så här ser det automatgenererade mejlet ut från fortnox när man har skickat iväg betalfiler till betalning:

 
 
image.png

 Det samma gäller de som jobbar med attest, de kunderna vill också ha ett automatgenererat mejl som informerar om att det finns leverantörsfakturor i eEkonomi att attestera! Jag är medveten om att det kommer ett pling i appen på mobilen men dessa notiser försvinner snabbt bort i flödet av alla andra notiser man får dagligen. Det samma gäller utropstecknet i eEkonomi där det även flaggas för att det finns levfakturor att attestera men även dessa notiser är lätt att missa eftersom det kommer nya notiser vid varje registrering. Fortnox har en superbra funktion även här där det automatisk skickas ut ett infomail om att "du har levfakturor att attester i Fortnox, glöm inte att gå in och attestera!" De skickar till och med ut påminnelse mejl om attestanten dröjer med attesteringen, allt för att minimera att något glöms bort. Enligt mig borde detta detta var en relativ enkel åtgärd för utvecklarna eftersom funktionen finns redan i dagsläget gällande när det inkommit e-fakturor till eEkonomi (lägger in epost under företagsinställningar). Sammanfattningsvis så är min och mina kunders önskan att man någonstans under företagsinställningar ska kunna fylla i e post till attestanten som påminner om att det finns lev fakturor att attestera samt ett fält där man fyller i e post till betalningsansvarig om att det nu finns betalfiler som väntar att signeras på banken. Tacksam för återkoppling!

4 SVAR 4
Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej Kristina!

 

Tack för din fråga och dina synpunkter - jättebra och viktiga! 
Vi kommer kika vidare och återkomma med ett svar så snart vi kan. 

Önskar dig en fin helg!

Med vänlig hälsning, 
Jenna 

Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej igen Kristina!

 

Jag har tagit ditt önskemål vidare och vi har även med oss det sedan tidigare. Det tyvärr endast så mycket vi kan säga just nu.
Tack igen för att du skriver, jätteviktigt! 

 

Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning, 
Jenna 

KristinaM
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej! Hur går det med denna frågan? Jag jobbar även i fortnox och denna funktion har som jag skrivit ovan varit på plats sedan första början. Nu har det gått mer än ett halvår och jag vill väldigt gärna veta om min fråga ligga hos utvecklarna?

Hej @KristinaM 

 

Ja din fråga finns registrerad hos våra produktutvecklare. Som du säkert vet så är hela önskemålshanteringen flyttad från forumet direkt till vår utvecklingsavdelning och vi har idag inte samma möjligheter till återkoppling på önskemål som tidigare. Men jag har hört mig för och fått fram följande information.

 

För närvarande arbetar vi med att förbättra bland annat de delar inom Attest som du efterfrågar och vi räknar med att lansera dessa förändringar inom en relativt snar framtid. När det gäller samma funktion för betalfiler är det dock inget som för närvarande finns med i våra planer.
 

Ha en fin dag och jag ber om ursäkt för sent svar. 

/Tinna