Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karolina S
MEDLEM

Bokföra den egna bokföringsbyrån i Smarta byrån?

Jag har nyligen bytt till Visma Smarta Byrån och har lagt upp mina kunder. Jag kan däremot inte välja min egen bokföringsbyrå och börja bokföra den. Jag kan inte heller lägga till mitt företag/byrån under Advisor för då får jag felmeddelandet att kunden redan är byråkund hos Visma och därför inte kan läggas till. Dock kommer felmeddelandet när alla uppgifter är inlagda och kunden är skapad och alla tillval är gjorda, kunde ju vara en bra idé att det felmeddelandet kommer direkt innan man lagt tid på att skapa upp kunden... Jag har sökt i timmar på forumet och hittat en enda fråga om detta och svaret är då att man ska börja direkt i sitt företag och bokföra, utan att välja kund. Men när jag startar upp Visma så kommer automatiskt ett av mina kundföretag upp. Jag kan inte välja redovisningsbyrån som företag i rullisten, bara mina tillagda kunder. Jag har försökt lägga upp min byrå under ett annat namn i Advisor, annan mail och andra uppgifter för att kanske få programmet att ta det som ett annat bolag, men det är ju samma org.nummer så det slutar med att det tar stop. Om jag däremot är inne på en befintlig kund och bokför så kan jag välja min byrå, men när jag gör det så kastas jag ut från e-ekonomi smart och tillbaka till byråmiljön och då kan jag bara välja en kund igen. 

 

8 SVAR 8

Hej!

 

Ja, det är lite speciellt när du ska använda tjänsterna i din egna byrå för då ska du klicka på pilen bredvid Visma Advisor uppe i vänstra hörnet och där kommer dina tjänster upp. 

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej igen, nu hittade jag en "ny" pil och mina tjänster, längst ner i Advisor-rullisten. Det var en nyhet för mig och jag hoppadfes attd et nu skulle vara rätt väg att gå! Men det blir tyvärr samma resultat. Kundnummer 2 av oklar anledning, kommer upp som kundnamn och jag kan inte i rullisten uppe till höger välja mitt eget företag. Någon mer idé??

 

Tillägg till ovan: När jag går längst ner i Advisor, väljer mina tjänster och klickar, så får jag upp e-ekonomi, -lön osv och då står min byrå som företagsnamn uppe till höger, så så långt blir det rätt. Men så fort jag då väljer e-ekonomi så byter den till en kund. Är det här jag gör fel? Ska jag gå någon annan väg i det här läget? Ska jag välja något annat program när jag bokför byrån?

Karolina S
MEDLEM

En miljon tack för ett livstecken från någon så här en lördag! Jag har inte någon pil vid mina tjänster men när jag klickar där så kommer ju dessa tjänster upp och när jag då väljer E-ekonomi så kommer jag automatiskt in på en av mina kunder Kan det vara en inställning på den kunden? 

Hej!

 

Det är iaf så man gör. Men det låter i ditt fall som att tjänsten inte är aktiverad? Måste hänvisa till byråsäljare på Visma på måndag och säg att du vill ha eEkonomi, Skatt & Bokslut Pro, kanske Lön Smart och Ekonomiöversikten. Dessa kostar inget för den egna byrån. Jag har även kundportal som är gratis om du inte redan har en hemsida. 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Karolina S
MEDLEM

Tusen tack igen Lovisa för att du tar dig tid! Jag har alla de där ikonerna som du räknar upp och det fungerar jättebra för alla mina kunder. Jag kontaktar supporten på måndag, jag har dock inga höga förhoppningar att få hjälp där tyvärr. 100% av mina upplevelser med dem är bottennapp. Därför valde jag forumet den här gången. Men kanske om jag får tag på en säljare så kan det ordna sig 🙂 ?!

Hej!

 

Om du vill så kan vi ta ett Teamsmöte så kanske jag kan hjälpa dig?

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Det vore  ju suveränt! Här är min mail; skriv där så tar vi det utanför forumet. karolina@afsupport.se