Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Handelsbolag i Visma Skatt & Bokslut Pro

Hej,

Jag är en relativt ny användare av Visma Skatt & Bokslut Pro och fick en ny kund som har handelsbolag. Började att lägga upp kunden och kom sedan framtill att Handelsbolag inte finns med i Visma Skatt & Bokslut Pro. Detta tycker jag är märkligt att man bara är begränsad till AB och Enskild firma i detta program. Detta begränsar utnyttjandet. Sökte sedan på detta på forumet och kom framtill att detta var uppe på sidorna redan 2017!! och efter detta har inget hänt.

Detta måste väl vara en utvecklings sak efter så många år.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Gunilla,

Tack för att du hörde av dig. Jag har ställt frågan vidare i teamet och fått till svar att vi arbetar på att införa/stödja flera bolagsformer i tjänsten dock har jag ingen information om vilken/vilka bolagsformer som står näst på tur. 
 

Sedan 2017, har vi fortsatt att förbättra vårt stöd för bolagsformerna aktiebolag & enskilda firma i tjänsten då vår prioritering har varit och är att göra dessa bolagsformer så kompletta som möjligt innan nästa bolagsform införs till tjänsten, både gällande funktioner kring deklaration, årsredovisningen och övrigt i tjänsten.

 

Vad jag kan förstå så använder du paketet Visma Smarta Byrån så då skulle du kunna använda dig av Visma Bokslut och Visma Skatt för att hjälpa din kund som driver handelsbolag tills vi har stöd för denna bolagsform i Visma Period och År? Sedan har jag full förståelse för att du vill digitalisera och att det är drygt att vänta. 

 

Vi uppskattar att du hörde av dig och önskar dig en fin jul. 

Tinna 

M Nordgren
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

När kommer Handelsbolag att kunna hanteras i Skatt & Bokslut Pro? Skulle vilja påstå att det bör prioriteras att lösas omg

Hej!

Vi är medvetna om att handelsbolag som företagsform är efterfrågat tillsammans med många andra företagstyper. Vår ambition är att stödja så många företagsformer som möjligt i tjänsten.

 

Handelsbolag har vi idag, som du  redan vet, inte stöd för i tjänsten så för företag med handelsbolag rekommenderar vi att man använder vårt lokalt installerade skatteprogram Visma Skatt. När handelsbolag kommer att stödjas i tjänsten har jag ingen information om men det jag vet och kan dela med mig av är att det inte är prioriterat framför andra funktioner och företagsformer under 2022.

 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna