Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ladda ner och uppdatera till version 2020.2 av bokslut.

I helgen så uppdaterade jag samtliga program och i nästan alla fall till den senaste versionen. Men en sak som fortfarande får mig att tveka är att det på nedladdningssidan, under punkt 4 "Ladda ner Visma Bokslut version 2020.2" och som en egen fetstilsmarkering står: "

Jobbar du i nätverk måste du uppdatera servern före arbetsplatsen. 
Om du arbetar med Visma Byråstöd - tänk på att checka in dina uppdrag innan du uppdaterar!"

Det får mig att fundera över varför jag skall uppdatera servern före arbetsplatsen i ett lokalt installerat program. Har det någon koppling till dom nya SQL-databaserna eller var? Jag har haft kontakt med en mycket trevlig kvinna/tjej via chatten men vill ändå lyfta fråga och få det helt bekräftat att jag inte ställer till  något när jag uppdaterar. Är texten helt enkelt felplacerad??

Att jag inte uppdaterade alla program till senaste versionen beror på att jag måste få koll på det här med SQL och serveroperativ.... puh...

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Nej texten är inte felplacerad. När du installerar på servern skapas installationsfiler där som du sen använder för installation från klienterna. Så följ instruktionen så blir det rätt. 

Bokslut är ju inte ett serverprogram utan installeras lokalt så det stämmer inte.....

Hej! 
 

Texten är felplacerad, precis som du är inne på @AccountantfromHell_singland så är Visma Bokslut ett av de programmen som installeras lokalt och därför är texten missvisande här. Bra att du sa till, vi ska se över det. 🙂 

/My 

Kanon, då törs jag installera det programmet. Kan tycka att det överhuvudtaget är rätt svårt att förstå vad som hör till vad på nedladdningssidan. Vilka versioner kräver vad och nu det här med SQL och olika serveroperativ... puuuh.. måste läsa på innan jag uppdaterar all in...

Visma Bokslut är inte en nätverksinstallation och skapar inga sådana filer. Därav min fråga. Det du skriver stämmer inte! Så kolla igen...