Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Angelica
MEDLEM

Nytt samarbete

Hej,

 

Jag har en liten fundering. Vad ska man göra vid ett nytt samarbete med en kund vars tidigare kontor använt Visma (han samarbetade med ett kontor som hade Visma Smarta Byrån och kunden själv hade startpaketet)? Jag förstår att om det tidigare kontoret uppdaterar kundens paket till den smarta versionen och sedan avslutar samarbetet har kunden tillgång till alla bokföringsverifikationer. Sedan, när jag startar ett nytt samarbete med honom, kommer jag att få tillgång till hans smarta paket, men vad händer om jag sedan ändrar hans paket till startversionen? Kommer alla verifikationer och data att gå förlorade i det här fallet? Vad ska jag göra vid nytt samarbete med en kund för att få tillgång till hans tidigare verifikationer tillsammans med bildunderlag? Naturligtvis kan jag importera SIE-filen, men då finns det bara verifikationer utan nödvändiga bildunderlag. Har ni några tips på hur man löser detta på ett smart och enkelt sätt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Angelica 

 

Tack för att du kontaktar oss.

 

Det låter som om du tänker helt rätt. 

 

Först måste den tidigare redovisningsbyrån uppgradera kunden till Visma eEkonomi Smart och sedan avsluta samarbetet. Efter detta bjuder den nya byrån in kunden till eEkonomi Smart. När detta är genomfört kommer du att kunna se all information i eEkonomi, inklusive bildunderlag och verifikationer.


Om kunden sedan inte längre ska ha tillgång till programmet behöver den nya byrån, efter att samarbetet har upprättats, ändra varianten på samarbetet till Visma eEkonomi Start.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss eller till våra kunniga kollegor på supporten.  

 

/Tinna