Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

Radera räkenskapsår i ekonomiöversikten

Jag gjorde ett fel. Jag skapade en SIE-fil för årets åtta första månader och importerade detta till Ekonomiöversikten. Då jag inte valde ett helt räkenskapsår utan valde en del av året, blev det fel. En röd cirkel visar att jag gjort bort mig och jag kan inte radera det, ser det ut som. De andra åren jag importerat gick att radera, däremot, för där gjorde jag SIE-filer på helår.

 

Hur gör jag?

Tacksam för hjälp.

 

Mvh Lena

7 SVAR 7
AnnicaL
CHAMPION

Har du testat att gör en ny SIE-fil utan att begränsa tiden, och sen importera den i Ekonomiöversikten? 

OK - jag var otydlig, mitt fel.

 

När jag valde helt år istället för del av år gick det bra så jag har fått in alla år som ska finnas nu, men jag kan inte radera det år som blev fel, det år med åtta månader. Programmet har (istället för åtta månader) lagt in ett nonsensår, 0001-01-01 - 0001-01-01, och i vänsterkanten har jag en rödfärgad cirkel med ett utropstecken i. Jag har testat radera alla år jag lagt in och när bara det röda året finns kvar, är raderaknappen grå och jag kommer inte åt funktionen. Nonsensåret går ej att radera, således.

 

Mvh Lena

Då är det nog en kontakt med supporten som behövs - de kan säkert fixa detta åt dig. 

Jo, det är ju ett alternativ, men det är ju enklare att man kan radera själv.

Hej @LW -60

 

Detta går inte att ta bort, själva importen visar bara via utropstecknet att den är stoppad, eftersom den är stoppad så har den aldrig blivit importerad ordentligt och räknas därmed inte som ett färdigt räkenskapsår att ta bort, egentligen som ett vanligt felmeddelande. Den SIE-fil du importerat först (den korta) är inte en godkänd SIE-fil, det är alltså ingen fil som kommer påverka något i dina rapporter, budgetar eller prognoser. 

/My 
 

Nej, den påverkar inte de andra åren, men raden irriterar. Hur kan jag få bort den?

Mvh Lena

Det går inte att ta bort, detta eftersom raden inte påverkar något och endast syns under Inställningar - Import som en rad. Raden flyttas nedåt ju fler år du importerar, förhoppningsvis så stör den inte allt för mycket. 

 

/My