Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Ang. deklaration och fält 4.14 a - Outnyttjat underskott från föregående år - eEkonomi

Hej, 

Jag ska skapa deklarationen för skatteverket och undrar över det outnyttjade underskottet som jag har från 2017. Det finns förifyllt i deklarationsprogrammet men jag undrar om jag helt enkelt kan nolla det då jag även detta år gör ett negativt resultat?
20 SVAR 20
Highlighted

Re: Ang. deklaration och fält 4.14 a - Outnyttjat underskott från föregående år - eEkonomi

Nolla inget utan låt programmet summera ihop tidigareårs underskott med detta års så att hela summan kommer med till nästa år

Mikael
Highlighted

Re: Ang. deklaration och fält 4.14 a - Outnyttjat underskott från föregående år - eEkonomi

........om du nollar tidigare års underskott riskerar du att tappa det,,,,,,,,,
Mikael
Highlighted
NY MEDLEM

Lysande Sickan! Tack för hjälpen!

Highlighted

Självklart
Highlighted
NY MEDLEM

Följdfråga lite off topic! Nu när jag skapat deklarationen och överfört blanketter.sru och info.sru och genomfört deklarationen så står det att sidorna 2-4 som avser räkenskapsschema och skattemässiga justeringar måste lämnas in via filöverföring eller papper. Rätta mig om jag har fel men följer inte alla uppgifter med i de två filerna jag först laddar upp? Vart hittar jag elektroniska filer för resten? 

Highlighted

På skatteverkets hemsida finns en e-tjänst som heter filöverföring, den vägen kan du lämna in genom att därifrån söka reda på de filer du skapat i ditt program .sru och få en kvittens från skatteverket att de är mottagna.

De filerna hittar du i ditt visma program, sök i programmets hjälpfunktion eller genom att skapa dem igen och notera sökvägen till dem.

Mikael
Highlighted

Hur har du lämnat in huvudblankettens sida 1 till skatteverket?

Mikael
Highlighted
NY MEDLEM

Ja precis elektroniskt. Gick jättebra tills jag kvitterade och skickade in och SKV menar på att sidor 2-4 inte finns med. Vilket är konstigt eftersom förstasidan för inkomstdeklarationen på SKV tydliggör att sid 2,3,4 inkom från filöverföring. 
Highlighted

Nej
Sru skickas via e-tjänsten Filöverföring och väl där på skv:s hemsida söker du sru filerna och laddar upp dem från ditt program/din dator där programmet lagrat dem.
That’s the way God planned it, that’s the way God wants it to be - hee.

Mokael