Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marléne
UTFORSKARE

Ångra en verifikation Övrig insättning i Kassa-bankhändelser

Jag hittar inte hur jag ångrar matchning i Kassa-och bankhändelser en verifikation med övrig insättning.

Hittar verifikationen under Bokföring-Verifikationer. Men där kan jag ju inte ångra den. Bara skapa korrigeringsverifikation. 

Under Kassa-och bankhändelser hittar jag inte den alls. Vrf? Det är ju där jag kan ångra den...

5 SVAR 5
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Marléne!

Tack för att du ställer din fråga i vårt forum! 

Jag misstänker att du har bokfört den verifikationen manuellt via Bokföring - Verifikationer mot 1930. Då finns inte valet Ångra matchning på händelsen via Kassa och bankhändelser. Mitt tips är att skapa korrigeringsverifkation nu för att vända den verifikationen, och i framtiden hantera alla övriga insättningar via Kassa och bankhändelser för att slippa extra arbete. 🌸

Hör av dig om fler funderingar dyker upp!
/Ebba 

Marléne
UTFORSKARE

Jag jobbade via Kassa- bankhändelse men valde Övrig insättning på bokföringshändelse och Egen kontering på bokföringsförslag då jag inte hade matchning på bankhändelsen.

Men nu behöver jag ångra detta då kunden skapat en kredit som matchar insättningen i efterhand.   

Hej

Som Ebba tidigare skrev så går det inte att ångra en verifiaktion som är bokförd mot bank (1930). Det man får göra istället är att skapa en korrigeringsverifikation där du vänder bort hela verifiaktionen.

Sedan kan man manuellt matcha insättningen mot kreditfakturan.

Ha en fortsatt fin dag
Joachim

Marléne
UTFORSKARE

OK. Om jag gör det hamnar då transationen tbx i kassa- och bankhändelse? 

Hej

Den kommer inte hamna under kassa och bankhändelser på nytt utan matchningen av kreditfakturan får ske under kundfakuror. 

Klicka på fakturan som skall matchas och under åtgärdet väljer man registrera inbetalning/Betalning.

Ha det fint
Joachim