Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tjita1
MEDLEM

Betala faktura med leverantörsfordran

Nu kliar jag mig djupt i hårbottnen.. På grund av felinformation vid betalning med betalfil ("Betalningen misslyckades", men sen gick den igenom ändå, när jag redan betalat den manuellt) lyckades jag dubbelbetala en leverantörsfaktura. Leverantören tycker att det gör väl inget, det är väl bara att du drar av det på nästa faktura, jag är ju ändå en återkommande kund. Fair enough.

Men hur gör jag i eEkonomi för att få programmet att fatta att nästa faktura då är betald? Jag kan ju bara lägga in manuella betalningar med "Egna pengar" eller från kassakontot, inte från några andra bokföringskonton, så min fordran som ligger och gosar i Kortfristiga leverantörsfordringar vet jag inte riktigt hur jag ska få därifrån. Ska jag göra en manuell verifikation och flytta dom till kassakontot, och sen betala det därifrån? Eller finns det nån bättre variant?

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

Eftersom det bara i eEkonomi Pro du kan ange andra konton för betalning av en faktura är det nog just som du skriver, kassakontot, du får använda för detta.

 

En möjlighet som finns är ju iofs att du registrerar en kreditnota på leverantören och konterar på det konto du lagt dubbelbetalningen på - då kan du dra av den kreditnotan när du betalas nästa faktura.