Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Flödesanalys
MEDLEM

Bokföra 100% subventionerat lunchkort (edenred)

Hej,

Har frågeställning likt Bokföra Edenred matkort - Visma Spcs Forum men då det skiljer sig lite så blandar jag ihop alla konton.

Jag subventionerar edenred med 100% till en anställd. 

Jag vet ej hur jag ska bokföra fakturan (kontantmetoden)

Fldesanalys_0-1729254082546.png

Vid den anställdes inställningar för återkommande så lägger jag in denna rad, stämmer det?:

Fldesanalys_1-1729254133525.png

Tack på förhand från en "vilsen" småföretagare.

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Du skall bokföra det på följande sätt. beloppen i kredit är belopp som skall ha ett minustecken framför sig.
Det skall redovisas arbetsgivaravgifter på detta och glöm inte att ta med det i arbetsgivardekalrationen som skickas in till skatteverket.

/Joachim

Flödesanalys
MEDLEM

Hej Joachim,

Jag glömde lägga till att jag använder Visma Lön Smart så 7388 & 7399 bokförs då. 7512 och 2731 antar jag fungerar automatiskt också?

Hej

Använder du lön smart så skall du enbart bokföra upp kostnaden mot 7699 och eventuellt 2641 (Om det är moms på fakturan) och sedan ska du mest troligt lägga in förmånen på den anställda i lönesystemet så förmånen hanteras via lönekörningen istället.

Nu är jag inte någon expert på lönesystemet så skulle rekommendera att du ringer in till vår support för lönesystemet och ställer frågan om hur till dem. Förutsatt att du behöver hjälp med detta så klart.

0470 - 70 62 00

/Joachim