Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Banton
MEDLEM

Bokföra Påminnelse direkt / Visma Financial Solutions

Hej,

Jag använder Påminnelse direkt / Visma Financial Solutions.

Jag får fakturor från dem på inkassoavgifter, provision på efterbevakning, moms m.m.

Jag får även återbetalningar när kund betalat in dess avgifter till dem.

Det händer även att kunder betalar in totalbeloppet (alltså inkl ovan avgifter) direkt till mig.

Jag undrar hur de tre olika scenarierna ska bokföras? Ska alla avgifter t.ex. gå på samma konto, och i så fall vilket?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Banton 

Tack för din fråga. 

Om du har använt Visma Financial Solutions tjänst Visma Påminnelse Direkt får du en faktura med moms och avgifter när din fordran har blivit betald. Följ instruktionen här för att registrera och bokföra fakturan - vi visar även vilka konton som du bokför på.

Hör gärna av dig om du ska bokföra i en speciell situation utöver det vi skriver ovan så hjälper vi dig gärna. 

Vill även passa på att slå ett slag för programhjälpens avsnitt gällande Betalt Direkt. Här finns mycket information som jag hoppas du kan ha nytta av. 

Ha en fin eftermiddag

/Tinna

Hej,

I detta fall har kunden betalat hela skulden, inklusive Visma Financials olika avgifter, direkt till mig. 

Den del som avser min faktura kvittar jag mot den, men hur gör jag med resten? Jag antar att jag kan kvitta KFM mot 6062, men det rör sig väl även om ränta? Och denna får jag väl efteråt från Visma?

Anledningen varför jag frågar är delvis för att Visma Financials FAQ inte funkar för stunden...

Hej

Du skall inte betala tillbaka det som berör Visma Financial solutions avgifter till dem? Förmodar att du har haft kontakt med VFM om detta och då undrar jag vad de sa att du skall göra med de pengar som egentligen skulle ha betalats till dem?

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim