Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Booking.com: "Det här är ingen momsfaktura"

Hej!
Jag har bokat ett hotell via booking.com för en tjänsteresa utomlands - men på betalningsbekräftelsen står det att:
"Det här är ingen momsfaktura. Den kan inte användas till skatteåterbäringsanspråk eller ersättning för jobbresor."

Vad innebär detta?
Det är ju en utländsbetalning så självklart så kan jag ju inte dra av momsen - men menar de att jag inte ens kan ta upp kostanden i mitt företag?

Förvirrad. 🙂

5 SVAR 5

Rent generellt så är nätbaserade fakturor/kvitton oftast rent skräp men man brukar kunna få en faktura som funkar. En betalningsbekräftelse är ju ingen faktura så det kanske är anledningen till den texten. Däremot så kan du antagligen få ett kvitto när du checkar ut och det bör ju funka. Lycka till!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Stort tack!
Pacsac
CHAMPION


Du skall använda det kvitto som du får från hotellet.
Jag har dock vid något tillfälle fått jaga på Booking.com på att få ett sådant, då hotellet ansåg att Booking.com var en resebyrå och jag skulle få kvittot av dom. Men efter 3 månader fick jag ett riktigt kvitto från hotellet (i Danmark).

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Jättebra tips! (Jösses så jobbigt att det tog tre månader!)

så jobbigt var det inte...
Jag bytte ut den kladdlapp jag bokförde på när väl fakturan kom. Det var ju ingen moms att ta hänsyn till