Hejsan!
Jag använder Vismas Deklaration / Årsredovisning och ska redovisa förra räkenskapsåret 2023. Funkade fint förra året men i år får jag följande fel;
Raden 'Belopp vid årets utgång' i kolumnen 'Balanserat resultat' (-21 964) stämmer inte med raden i balansräkningen (-11 964).
Ser ut såhär i rutan som programmet säger är fel, dvs står inget om Aktieägartillskott. Jag provade att lägga till det manuellt, då försvinner felet, men får då "Balansräkningen innevarande år balanserar inte."
Detta är enligt mig för att att jag inte redovisat mitt aktieägartillskott på 10 000 SEK på rätt sätt. Även om jag följt guiden och gjort följande under räkenskapsåret;
Måste jag även göra det som står som "Omföring av ovillkorat aktieägartillskott"?
Det verkade som det skulle göras under detta året, dvs under 2024 och inte ha med 2023 årsredovsining att göra?
Följde denna guiden; https://forum.vismaspcs.se/t5/Tips-om-bokforing/Bokfora-aktieagartillskott-och-lan-fran-aktieagare/t...
mvh
Mikael
Hej
Tolkar jag dig rätt att det fungerade bra att redovisa 2022 men inte 2023 som du skall redovisa nu?
Har du möjlighet att bifoga balansrapporterna för både 2022 och 2023 som bilder här i chatten. Ta ut dem Så att man kan se alla konton.
/Joachim
Hej!
Jo förra året fick jag inga fel. Inte så komplicerad bokföring då det varit rätt lite aktivitet i bolaget. Här är balansrapporterna.
Första verksamhetsåret 2021/2022
2023
Hoppas det hjälper!
/ Mikael
Hej
Kan du prova att uppdatera informationen från eEkonomi och se om det blir någon skillnad. Ser helt korrekt ut i balansrapporten men det verkar inte som all information förts över rätt.
/Joachim
Tack! Ja det ser ut så för mig med. Jag testade att hämta in all informationen på nytt. jag ändrar inget, men får fortfarande:
Förändringar i eget kapital
Raden 'Belopp vid årets utgång' i kolumnen 'Balanserat resultat' (-21 964) stämmer inte med raden i balansräkningen (-11 964).
Går jag dit ser det ut såhär:
Nu blir det dock ej ett fel i balansräkningen, så jag kan skicka in verkar det som. Ser ok ut om jag kollar på det genererade papperet.
Osäker på varför det blir såhär dock och frågande om det kommer propageras till nästa år med samma fel?
/ Mikael
Hej
Måste be dig ringa in till vår support så någon får skärmdela med dig. otroligt svårt att svara på detta i ett forum utan att se all information.
/Joachim
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.