Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Naslin
MEDLEM

Diff på konto 1510 i avstämning

Har en diff på konto 1510 som jag inte kan hitta. Det är alltså en högre summa på 1510 än vad det är i reskontran. 

Har gått genom alla jounaler och allt är bokfört rätt, konto 1930 stämmer och jag har också gjort en registervård.

Jag använder mig av Administration 2000, kan jag någonstans i programmet hitta icke journalförda inbetalningar? Tänker om jag missat någonstans (bokför allt manuellt)

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Har du gått igenom månad för månad för att se när differensen uppstod? Kollat huvudboken/kontoanalys för 1510 så att ingen manuell kontering hamnat på det kontot - det ska enbart vara fakturor och inbetalningsjournaler där? 

Ja, diffen har uppstått under november månad. 

Alla händelser på konto 1510 under denna månaden stämmer med alla journaler som jag har utskrivit och bokfört.

Det känns som att jag har en outskriven journal med något som är kvittat/makulerat. Men jag minns inte och kan inte hitta detta i systemet..

AnnicaL
CHAMPION

Om du skriver ut en ny journal tom dagens datum kommer väl allt som inte är journalfört att komma med, om jag inte minns fel. Eller har du råkat ange ett framtida datum på en inbetalning så att fakturan är betald ? 

Det är nog det som hänt, för jag får inte upp något om jag tar till dagens datum. Kan jag se eller är det egentligen att manuellt sitta och kolla alla datum?

Hej

Om det inte kommer med på journalen så är det dessvärre manuellt du får felsöka detta.

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim